تاریخ انتشار: سه شنبه 12 اسفند 1399 | 10:41 ق.ظ
آغاز کشت چغندرقند در مرودشت
آغاز کشت چغندرقند در مرودشت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز کشت چغندر قند به صورت مکانیزه در این شهرستان خبر داد و گفت: قیمت مناسب عرضه نهاده ها، خدمات مکانیزه و پرداخت مساعدت به چغندرکاران از اقدامات حمایتی کارخانه های قند به منظور توسعه کشت در سال جاری است.به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی با بیان اینکه کشت […]


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز کشت چغندر قند به صورت مکانیزه در این شهرستان خبر داد و گفت: قیمت مناسب عرضه نهاده ها، خدمات مکانیزه و پرداخت مساعدت به چغندرکاران از اقدامات حمایتی کارخانه های قند به منظور توسعه کشت در سال جاری است.
به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی با بیان اینکه کشت از اوایل اسفند آغاز شده و تا اردیبهشت ماه ادامه دارد، افزود: برداشت چغندر قند نیز اواخر مهرماه سال آینده است.
این مقام مسئول اظهار کرد: استفاده از بذور اصلاح شده منوژرم با عملکرد بالا، ارائه دو کیلو قند یا شکر به ازای هر تن چغندر و ۲۰ کیلو تفاله به ازای هر تن چغندر قند، پرداخت کمک کرایه و خدمات مکانیزه از دیگر مشوق های کشت چغندر قند است.
به گفته رحیمی کاشت مکانیزه چغندر قند نیاز به عملیات تنک کردن، امکان وجین علف های هرز به صورت مکانیکی و برداشت مکانیزه را فراهم می کند.
رحیمی ابراز کرد: مقاومت دربرابر استرس های آبی و امکان تغییر و افزایش دور آبیاری در زمان کم آبی از دیگر مزایای کشت این محصول استراتژیک است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، متوسط برداشت محصول در این شهرستان را ۷۰ تن در هکتار عنوان کرد و افزود: بیش از ۶۵ درصد مزارع چغندر با روش های نوین آبیاری می شود که در افزایش عملکرد تاثیر بسزایی دارد./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار