تاریخ انتشار: یکشنبه 3 اسفند 1399 | 09:46 ق.ظ
متقاضیان کود شیمیایی در مرودشت به سامانه “مزرعه برکت” مراجعه کنند
متقاضیان کود شیمیایی در مرودشت به سامانه “مزرعه برکت” مراجعه کنند مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: بهره بردارانی که تاکنون موفق به اخذ سهمیه کود شیمایی خود نشده اند می توانند از امروز یکشنبه سوم اسفند ماه به سامانه “مزرعه برکت ” به آدرس https://mazraeh-barakat.ir مراجعه و نسبت به ثبت تقاضای کود شیمیایی خود اقدام کنند.به گزارش سلام مرودشت، عزیزرحیمی اظهار کرد: با رایزنی و کسب […]


مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: بهره بردارانی که تاکنون موفق به اخذ سهمیه کود شیمایی خود نشده اند می توانند از امروز یکشنبه سوم اسفند ماه به سامانه “مزرعه برکت ” به آدرس https://mazraeh-barakat.ir مراجعه و نسبت به ثبت تقاضای کود شیمیایی خود اقدام کنند.
به گزارش سلام مرودشت، عزیزرحیمی اظهار کرد: با رایزنی و کسب موافقت رئیس سازمان علاوه بر دریافت سهمیه پیشین، سهمیه ویژه کود شیمیایی نیز به شهرستان اختصاص یافته و روند توزیع آن آغاز شده است.
وی با بیان اینکه روند حمل کود اوره خریداری شده به شهرستان ازامروز یکشنبه سوم اسفند ماه از سر گرفته خواهد شد، ابراز کرد: کود شیمیایی تخصیص یافته به شهرستان به ترتیب اولویت زمانی، خرید و با اطلاع رسانی قبلی کارگزاران به مرور در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه هدف از راه اندازی سامانه جدید توزیع اینترنتی کود در “مزرعه برکت” از بین بردن پیک درخواست کود شیمیایی در ماهای انتهایی سال است، تصریح کرد: باوجود اطلاع رسانی های گسترده و سهولت امر خرید و فراهم شدن امکان خرید از طریق گوشی تلفن همراه متاسفانه در ماههای آغازین کار شاهد استقبال ضعیف کشاورزان بودیم و اکثر تقاضاها به سه ماه آخر سال موکول شده است.
رحیمی با بیان اینکه خریدهای کود اوره در کشور با اولویت تاریخ خرید در صف انتظار تحویل شرکت خدمات حمایتی قرار می گیرند، افزود: سهم استان فارس و شهرستان نیز از تولیدات پتروشیمی مرودشت مشخص است و زمانی که اکثر خریدها متوجه ماه های پایانی سال می شود که مصادف با حداکثر تقاضا در کل کشور است ، درنتیجه آهنگ توزیع کود جوابگوی تقاضا نبوده و باعث تاخیر در بارگیری و تحویل به کشاورزان می شود.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، مشکلات خرید کود و نارضایتی بهره برداران از توزیع کود را ناشی از عدم خرید به موقع کود و ترافیک خرید در ماه های پایانی سال عنوان کرد و افزود: بدیهی است با حجم تقاضای بالا، توزیع کود جوابگوی متقاضیان نیست و باعث تاخیر در تحویل کود به کشاورزان خواهد شد.
رحیمی ضمن تشکر و قدرانی از زحمات نماینده و فرماندار شهرستان مرودشت درهمراهی و پیگیری مطالبات کشاورزان در این حوزه، از بهره برداران خواست درموعد مقرر برای دریافت سهمیه کود خود از طریق سامانه مزرعه برکت اقدام کنند./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار