تاریخ انتشار: شنبه 2 اسفند 1399 | 09:25 ق.ظ
۴۵۰ هزار قطعه مرغ گوشتی در مرودشت آماده ارائه به بازار
۴۵۰ هزار قطعه مرغ گوشتی در مرودشت آماده ارائه به بازار مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از رصد مرغداری های گوشتی در این شهرستان خبر داد و گفت: با نظارت، کنترل و پایش مرغداری ها بالغ بر ۴۵۰ هزار قطعه مرغ گوشتی بالای چهل روز به کشتارگاه ها بارگیری خواهد شد. به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی با بیان اینکه این بازدید ها در پی گران […]


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از رصد مرغداری های گوشتی در این شهرستان خبر داد و گفت: با نظارت، کنترل و پایش مرغداری ها بالغ بر ۴۵۰ هزار قطعه مرغ گوشتی بالای چهل روز به کشتارگاه ها بارگیری خواهد شد.

به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی با بیان اینکه این بازدید ها در پی گران شدن قیمت مرغ و بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار صورت گرفته است، اظهار کرد: بیش از ده مرغداری در مرودشت بازدید شدند و روند بازدید و کنترل مرغداری های گوشتی ادامه دارد.
رحیمی خاطر نشان کرد: اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مرودشت، ادارات دامپزشکی و صمت مسئولیت پایش مرغداری ها را برعهده دارند .
به گفته رحیمی در این بازدید ها با ابلاغ دستورالعمل به مرغداری ها و تکمیل فرم های مربوطه و کیل گیری و تایید کارشناسان، به مرغدارهای دارای شرایط اخطار کتبی داده می شود و تعهد بارگیری از آنان گرفته خواهد شد.
او با بیان اینکه در این پایش ها سرکشی به کشتارگاه ها نیز مد نظر است، خاطر نشان کرد: مطابق با مقررات قطعه بندی مرغ در کشتارگاه ها غیر قانونی است و چنانچه کشتارگاهی مرغ را قطعه بندی کند تخلف کرده است.
رحیمی با اشاره به اینکه همه مرغداری ها از نهاد های دولتی برای تغذیه استفاده کرده اند، بنابراین قیمت فروش باید بر اساس قیمت مصوب باشد.
وی با بیان اینکه بالغ بریک میلیون قطعه جوجه ریزی به منظور تامین نیاز بازار انجام شده، ابراز کرد: ظرفیت جوجه ریزی در شهرستان یک میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه است که با احتساب چهار دوره جوجه ریزی در سال، این شهرستان ظرفیت تولید ۱۴ هزار تن مرغ گوشتی را دارا ست.
این مقام مسئول یادآور شد: شهرستان مرودشت در زمینه تولیدات دام و طیور از ظرفیت بالایی برخوردار است و این شهرستان رتبه چهارم تولید گوشت سفید را در استان داراست.روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار