تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 بهمن 1399 | 08:56 ق.ظ
رعایت ادب واخلاق ضرورت امروز جامعه
سیدبهنام موسوی
رعایت ادب واخلاق ضرورت امروز جامعه امام جمعه مرودشت گفت : تحلیل انقلاب اسلامی وعظمت آن برای نسل جوان امری ضروری است / مردم باید نکات بهداشتی را به منظور پیشگیری از وارد نشدن به پیک چهارم کرونا جدی بگیرند تا این بیماری در کشور ما ریشه کن شود

به گزارش سلام مرودشت،حجت الاسلام مهدی آقائی امام جمعه مرودشت در خطبه های این هفته خود ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی ،فرا رسیدن ماه رجب را تبریک گفت .
وی در بخش دیگری ازخطبه ها با اشاره به برکات ماه رجب اظهار کرد: ماه رجب از مهمترین ماه های خداست که دعا و استغفار مومنان پذیرفته می شود و باید از آن برای خودسازی استفاده کرد.

آقائی ماه رجب را فرصت مناسبی برای خودسازی وزمینه سلامت قلب دانست وافزود:یکی از نشانه های قلب سلیم وظرفیت وجودی بالا در انسان ها شرح صدرمی باشد که باعث می شود انسان در تلاطئم های زندگی خشم خود را کنترل وغضب خود را مهار کند.
وی بالاترین مظهر شرح صدر راکظم غیظ عنوان کرد و افزود: با وجود اینکه اسلام در بسیاری از موارد خشم را نکوهش و به فروخوردن آن سفارش کرده اما در مواردی هم ،خشم را یک امر پسندیده تلقی می کند؛ چراکه برخی غضب ها، هدف مقدسی را دنبال می کنند.
آقائی در ادامه از مسئولان تقاضا داشت در برخورد خود با مردم مراقب باشند که خشم خود را فرو برده ،زیرا چنانچه مسئولی از روی غرض ورزی با مردم برخورد کند در تصمیم گیرهایش تاثیر گذار خواهد بود وخدای نکرده تبعات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.
خطیب جمعه مرودشت در ادامه به موضوع رعایت ادب واخلاق در جامعه اشاره نمود وافزود:یکی از ضرور ت های جامعه که رهبر انقلاب نیز به آن اشاره فرمودند،رعایت ادب واخلاق به عنوان ضرورت امروز جامعه می باشد.
وی با بیان اینکه همیشه اختلاف سلیقه و یا نارضایتی در سطح جامعه وجود داردوگاها مرزاین اختلاف سلیقه ها به حدی می رسد که از مسیر انتقاد ودلسوزی به مرز بی ادبی می رسد،بیان کرد: رعایت ادب واخلاق به ویژه در بین مسئولان ،سلامت جامعه را به دنبال داردوزبان مومن، حرمت بالایی داردو شان انسان مومن و مسلمان از هرگونه بی ادبی وفحاشی و بد اخلاقی به دور است.
آقائی در ادامه به موضوع شکست های پی در پی آمریکا وایادی استکبار در منطقه پرداخت و افزود:یکی از بزرگترین دلایل اصلی شکست های آمریکا و ایادی استکبار،خطای محاسباتی آنان می باشد.
امام جمعه مرودشت با بیان اینکه تحلیل انقلاب اسلامی وعظمت آن برای نسل جوان امروزی یک امر ضروری می باشد،بیان داشت :درک عظمت انقلاب اسلامی و نظام ورهبری حکیم انقلاب وحرکت رو به جلوی آن باعث گردیده که ایران اسلامی روز به روز در دنیا با اقتدار بیشتری پیشرفت کند و لذا تحلیل انقلاب و عظمت بالای آن برای نسل جوان یک امر ضروری و مورد نیاز محسوب می گردد.
خطیب جمعه مرودشت در ادمه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص دولت جوان انقلابی اشاره نمود و افزود: برداشت بدون تفسیر از کلام رهبری در زمینه تشکیل دولت جوان انقلابی و حزب اللهی باعث برخی افراط ها وتفریط ها شده است و نباید صرفا تقلیل به دولت جوانی باشد که به فرض مثال رئیس جمهور آن یک جوان ۳۴ ساله باشد.
آقائی تصریح کرد:دولت جوان یعنی اینکه جرات حرکت وجسارت در مسیر انقلاب را داشته باشندو لذا با شناسایی نیروهای توانمند و با انگیزه بتوانیم آینده خوبی را برای نظام شاهد باشیم .
خطیب جمعه مرودشت در ادامه به رعایت پروتکل های بهداشتی در بین مردم برای وارد نشدن به پیک چهارم کرونا اشاره نمود و افزود: مردم باید نکات بهداشتی را به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا جدی بگیرند تا این بیماری در کشور ما ریشه کن شود.
آقائی با بیان اینکه در مدت اخیر تعداد زیادی از شهرهای استان فارس به رنگ آبی درآمده بودند که متاسفانه عدم رعایت نکات بهداشتی توسط یک عده از مردم باعث زرد شدن تعدای از این شهرها در استان شده است ،بیان کرد: در روزهای گذشته تعداد مرگ و میرهای ناشی از کرونا در کشور افزایش یافته است بنابراین باید این ویروس منحوس را جدی بگیریم و مراقب حفظ جان و سلامت خود و دیگران باشیم.

برچسب‌ها:
آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار