تاریخ انتشار: سه شنبه 29 مهر 1399 | 14:14 ب.ظ
سرمای زودرس پائیزه به مزارع ذرت در مرودشت خسارت وارد کرد
سرمای زودرس پائیزه به مزارع ذرت در مرودشت خسارت وارد کرد کارشناس زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از بروز خسارت سرما به ۱۵۷۰ هکتار از مزارع ذرت علوفه ای در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام مرودشت، غلامعلی بوذرجمهر با اشاره به کاهش دما درطی چند روز گذشته در این شهرستان افزود: مزارع ذرت علوفه ای حدود ۲۰ تا ۵۰ درصد خسارت دیده اند. […]

کارشناس زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از بروز خسارت سرما به ۱۵۷۰ هکتار از مزارع ذرت علوفه ای در این شهرستان خبر داد.
به گزارش سلام مرودشت، غلامعلی بوذرجمهر با اشاره به کاهش دما درطی چند روز گذشته در این شهرستان افزود: مزارع ذرت علوفه ای حدود ۲۰ تا ۵۰ درصد خسارت دیده اند.
بوذرجمهر تصریح کرد: بروز سرمازدگی علاوه بر کاهش عملکرد و کیفیت افت قیمت ذرت علوفه ای در محصول سرمازده را نیز در پی داشته است.
این کارشناس با تاکید بر نقش بیمه محصولات کشاورزی در جبران خسارت های وارده به کشاورزان تحت پوشش اظهار کرد:به منظور جلوگیری از خسارت های احتمالی و جبران بخشی از خسارت وارد شده بیمه محصولات کشاورزی اجتناب ناپذیر است.
بوذرجمهربیان کرد: کارشناس مدیریت جهاد کشاورزی و مسئولین پهنه ها در حال برآورد خسارت هستند و میزان خسارت متعاقبا اعلام می شود.
وی با تاکید بر برداشت هر چه سریعتر سایر مزارع ذرت در شهرستان خاطر نشان کرد: مزارع ذرت به دلیل مراحل رشدی گیاه و حساسیت های فیزیولوژیک نسبت به سرما آسیب پذیرهستند.
کارشناس زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت یادآور شد: در صورت کاهش دما به زیر ۴ درجه سانتیگراد حداقل برای چند ساعت در شب سرمازدگی در مزارع ذرت رخ خواهد داد.
در شهرستان مرودشت بالغ بر ده هزار هکتار ذرت علوفه ای کشت شده است که بیش از ۸۰ درصد مزارع برداشت شده است./ روابط عمومی

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار