تاریخ انتشار: سه شنبه 18 شهریور 1399 | 12:58 ب.ظ
آغاز کشت کلزا در مرودشت
آغاز کشت کلزا در مرودشت کارشناس مرکز جهاد کشاورزی نقش رستم در مرودشت از آغاز انعقاد کشت کلزا به منظور کشت در سال زراعی جاری خبر داد. به گزارش سلام مرودشت، مریم صفر پور با بیان اینکه زمان مناسب کشت کلزا از ۲۰ شهریور تا ۲۰ مهرماه است، بیان کرد: تا کنون۲۰ بهره بردار با سطح ۵۰ هکتار برای عقد قراداد کشت […]

کارشناس مرکز جهاد کشاورزی نقش رستم در مرودشت از آغاز انعقاد کشت کلزا به منظور کشت در سال زراعی جاری خبر داد.

به گزارش سلام مرودشت، مریم صفر پور با بیان اینکه زمان مناسب کشت کلزا از ۲۰ شهریور تا ۲۰ مهرماه است، بیان کرد: تا کنون۲۰ بهره بردار با سطح ۵۰ هکتار برای عقد قراداد کشت به این مرکز مراجعه کرده اند و روند دریافت حواله و انعقاد قرارداد ادامه دارد.

او، تصریح کرد: ازجمله مزایای تاریخ کاشت بهینه، افزایش عملکرد در واحد سطح، تسهیل مبارزه با علف‌های هرز، جلوگیری از سرمازد گی و در نهایت رسیدن به عملکرد مطلوب است.

به گفته صفر پور؛ با وجود بذور هیبریدی ، با بازده اقتصادی، عملکرد مناسب و با افزایش فعالیت های ترویجی کشت کلزا ،کلاس های آموزشی و … پیش بینی می شود بالغ بر ۲۰۰ هکتار کلزا در سال جاری در حوزه تحت پوشش مرکز نقش رستم کشت شود.

صفرپور با بیان اینکه  در سال گذشته نیز ۱۵۶ هکتار کلزا در نقش رستم کشت شده است، افزود:  توسعه کشت دانه های روغنی و کاهش وابستگی به روغن خوراکی از اهداف توسعه کشت کلزا است.

در شهرستان مرودشت در سال گذشته نزدیک به یک هزا هکتار کلزا کشت شد./روابط عمومی 

 

 

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار