تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 تیر 1399 | 14:14 ب.ظ
کارشناس زراعت جهاد کشاورزی مرودشت: ۱۱ رقم ذرت در مرودشت کشت شد
کارشناس زراعت جهاد کشاورزی مرودشت: ۱۱ رقم ذرت در مرودشت کشت شد کارشناس زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشت ۱۱ رقم ذرت در قالب طرح مقایسه ارقام (PVS) در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام مرودشت ، غلامعلی بوذرجمهر با بیان اینکه یکی از راههای افزایش تولید، انتخاب ارقام مناسب و اجرای طرح های مشارکتی است، اظهار کرد: در این طرح ارقام ایرانی ۷۰۳، […]

کارشناس زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشت ۱۱ رقم ذرت در قالب طرح مقایسه ارقام (PVS) در این شهرستان خبر داد.
به گزارش سلام مرودشت ، غلامعلی بوذرجمهر با بیان اینکه یکی از راههای افزایش تولید، انتخاب ارقام مناسب و اجرای طرح های مشارکتی است، اظهار کرد: در این طرح ارقام ایرانی ۷۰۳، رقم ۷۱۵، رقم دراخما گروه ۷۰۰ FAO، ارقام اگزوپری، ژاکلین و کروزو از گروه ۶۰۰ FAO، ارقام آمریکایی ( مانا، آفرین و ارمغان)،رقم ۷۱۲ pL و رقم عجیب کشت شدند.
ارقام مذکور به منظور ارزیابی سازگاری، مقایسه عملکرد، تحمل به سیاهک و ارزیابی کیفی مورد آزمایش قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه ذرت در این شهرستان به عنوان کشت دوم محسوب شده و معمولا جای جو کشت می شود، افزود: کشت ذرت در این شهرستان از نیمه های خرداد آغاز و تا اواخر تیرماه ادامه دارد.
بوذرجمهر تصریح کرد: به منظور اجرای این طرح، میزان بذر مصرفی، استفاده از کودهای پایه و کالیبره کردن دستگاه کارنده زیر نظر کارشناسان در دستور کار قرار گرفت.
این کارشناس با تاکید بر اینکه طرح PVS یا انتخاب مشارکتی ارقام برای دستیابی به بهترین عملکرد و به منظور پیشنهاد کشت زراعت های مطلوب در هر منطقه انجام می شود، تصریح کرد: شناسایی ارقام مرغوب، پر محصول و سازگار با شرایط آب و هوایی و افزایش راندمان تولید در واحد سطح از مهمترین مزایای اجرای این قبیل طرح ها است.
بوذرجمهر با اشاره به اینکه طرح مقایسه ارقام یک روش ساده و کم هزینه است، خاطر نشان کرد: این طرح با همکاری خود کشاورز انجام می شود و از نتایح به دست آمده در این طرح می توان در ارتقای عملکرد محصول بهره گرفت.
به گفته وی، پس از پایان فصل کاشت ارقام مناسب با عملکرد مناسب به منظور توسعه وجایگزین ارقام کم محصول به کار گرفته خواهد شد.
کارشناس زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت یادآور شد: با نزدک شدن به پایان کشت ذرت پیش بینی می شود بیش از ۸۰۰۰ هکتار ذرت علوفه ای در این شهرستان کشت شود. /روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار