تاریخ انتشار: چهارشنبه 21 اسفند 1398 | 11:01 ق.ظ
درختان کاج، جایگزین درختان از کارافتاده محوطه پایگاه جهانی تخت جمشید
درختان کاج، جایگزین درختان از کارافتاده محوطه پایگاه جهانی تخت جمشید رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مرودشت گفت: درختان کاج جایگزین درختان از کارافتاده محوطه پایگاه جهانی پارسه می‌شود. به گزارش سلام مرودشت با توجه به انتشار تصاویری در فضای مجازی که نشان دهنده کندن درختان در محوطه پایگاه جهانی تخت جمشید بود موضوع را از رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مرودشت […]

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مرودشت گفت: درختان کاج جایگزین درختان از کارافتاده محوطه پایگاه جهانی پارسه می‌شود.

به گزارش سلام مرودشت با توجه به انتشار تصاویری در فضای مجازی که نشان دهنده کندن درختان در محوطه پایگاه جهانی تخت جمشید بود موضوع را از رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مرودشت پیگیری کردیم.

مردانی رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مرودشت اظهار کرد:  تعدادی از درختان محوطه پایگاه جهانی پارسه تحویل شهرداری مرودشت بوده و در شهریور ماه امسال به میراث فرهنگی تحویل داده شد.

او تصریح کرد: میراث فرهنگی هم طبق یک صورتجلسه تنظیمی در استانداری فارس که با حضور معاون گردشگری استانداری، نماینده شهرستان مرودشت، فرماندار مرودشت، مسئولان استانی و شهرستانی برگزار و مقرر شد به جای درختانی که سابقا خشک شده نهال ۳ ساله تا ۵ ساله کاج کاشته شود و درختان خشک شده محوطه تخت جمشید برداشته شوند.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مرودشت اضافه کرد: ۲۰ تا ۳۰ درخت خشک شده از محوطه پایگاه جهانی تخت جمشید برداشته شده و ۸۰ درخت جایگزین آنها می‌شود و البته ممکن است درختان بیشتری نیز در آینده کاشته شود.

مردانی ادامه داد: درختانی که از محوطه تخت جمشید برداشته می‌شود ۳۵ تا ۴۰ ساله هستند، اما کاملا خشک شده و کارایی ندارند./باشگاه خبرنگاران جوان

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار