تاریخ انتشار: دوشنبه 20 آبان 1398 | 09:05 ق.ظ
فرماندار مرودشت خبر داد: اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در مرودشت
فرماندار مرودشت خبر داد: اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در مرودشت همایش هم اندیشی طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در مرودشت برگزار شد . به گزارش  سلام مرودشت  همایش هم اندیشی طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با حضور فرماندار مرودشت و جمعی از اعضای شورای اداری، کارآفرینان و معتمدین شهرستان مرودشت برگزار شد  . پیکری معاون استاندار و فرماندار ویژه مرودشت که […]

همایش هم اندیشی طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در مرودشت برگزار شد .


به گزارش  سلام مرودشت  همایش هم اندیشی طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با حضور فرماندار مرودشت و جمعی از اعضای شورای اداری، کارآفرینان و معتمدین شهرستان مرودشت برگزار شد  .


پیکری معاون استاندار و فرماندار ویژه مرودشت که در این مراسم سخن می‌گفت با اشاره به جایگاه والا و نقش محوری زنان در تاریخ تمدن ایران زمین گفت: نقش موثر و پر رنگ زنان در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، دوران بازسازی و در کل، تاریخ چهل ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بر هیچ کس پوشیده نیست .

وی با اشاره به وضعیت امروز جامعه گفت: متاسفانه در آسیب های اجتماعی، معمولا بیشترین آسیب و صدمه متوجه زنان است که ناشی از نگاه سنتی و عشیره ای به بانوان است.


پیکری تصریح کرد : با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی که در بخش‌های تولیدی، کشاورزی، صنعتی و… در شهرستان مرودشت وجود دارد، زنان می‌توانند نقش بسیاری در استفاده از این ظرفیت ها داشته باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به وجود دو نهاد حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در حمایت از زنان سرپرست خانوار گفت: تلاش و اقدامات بسیار خوبی توسط این دو نهاد انجام گرفته است اما این اقدامات کافی نیست.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح می‌تواند تاثیر بسیاری در توانمندسازی، بهبود رفاه و معیشت و افزایش درآمد زنان سرپرست خانوار داشته باشد گفت: اجرای این طرح میتواند فرصت خوبی را برای زنان سرپرست خانوار جهت اتصال به بازار و ایجاد اشتغال پایدار فراهم کند .

گفتنی است طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار، برگرفته از الگوی نوین طرح توسعه مشاغل خانگی بوده و در آن سه فاز بررسی اولویتها و پتانسیل های منطقه، آموزش و توانمندسازی متقاضیان و مرحله اتصال به بازار اجرا خواهد شد .

شایان ذکر است کارفرمای اصلی این طرح، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و مجری آن جهاد دانشگاهی است ./گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار