تاریخ انتشار: پنجشنبه 14 اردیبهشت 1402 | 20:54 ب.ظ
لزوم افزایش ظرفیت های قانونی برای حمایت از محیط بانان
لزوم افزایش ظرفیت های قانونی برای حمایت از محیط بانان مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس در بازدید از برخی پاسگاههای محیط بانی در شهرستان مرودشت به چالش های حرفه محیط بانی اشاره کرد و خواستار افزایش ظرفیت های قانونی برای حمایت از محیط بانان شد.

به گزارش سلام مرودشت، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس  به منظور بررسی مسائل و مشکلات محیط بانان و کارکنان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرودشت و بررسی  وضعیت مناطق تحت مدیریت محیط زیست این شهرستان  طی نشستی با پرسنل محیط زیست شهرستان مرودشت دیدار و گفتگو کرد.

عطا پورشیرزاد در این برنامه وضعیت پاسگاه های محیط بانی سد درودزن و بهشت گمشده و مرکز اداره و مسائل و مشکلات پرسنل را مورد بررسی قرارداد و اظهار داشت: شغل محیط‌بانی بر خلاف تصور عموم کار ساده‌ای نیست، برخی تصور می‌کنند همجواری محیط‌بانان با طبیعت دلیل راحتی شغل آنهاست، اما محیط‌بانی، کار در شرایط سخت است، محیط‌بانان برای حفاظت از محیط زیست با چالش‌های زیادی روبه‌رو هستند که مهمترین آنها ضعف‌های قانونی، نبود تجهیزات و به‌روز نبودن قوانین است.

وی در ادامه به اقلیم متنوع و آب و هوای متفاوت شهرستان های فارس از شمال تا جنوب اشاره کرد و گفت: محیط بانان به واسطه اقلیم منحصربه‌فرد این سرزمین شرایط خاصی را تجربه می‌کنند و ممکن است در منطقه حفاظت شده  از دمای ۲۰- درجه تا بالای ۵۰ درجه را در فصل‌های مختلف تجربه کنند این در حالی است که شرایط کم و بیش مشابهی در شهرستان های مختلف وجود دارد.

پورشیرزاد با اشاره به اینکه استاندارد جهانی برای هر هزار هکتار عرصه خشکی یک نفر نیروی حفاظت  و برای هر ۵۰۰ هکتار عرصه تالابی و آبی هم یک نفر نیرو پیشنهاد شده است افزود: استان فارس مانند بسیاری از استان های دیگر از این ظرفیت نیرو برخوردار نیست و اغلب محیط‌بانان مجبور به کار بیشتر و پذیرش مسئولیت مضاعف هستند و شهرستان مرودشت نیز به رغم برخورداری از مکان های طبیعی منحصر به فرد از جمله بهشت گمشده از کمبود نیرو رنج می برد.

حسنی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مرودشت نیز در حاشیه این دیدار گزارشی از وضعیت حفاظت از مناطق طبیعی و محیط زیستی این شهرستان ارائه داد.

منبع: فارس

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار