تاریخ انتشار: سه شنبه 22 فروردین 1402 | 10:23 ق.ظ
آغاز کشت نشایی گوجه فرنگی در مرودشت
آغاز کشت نشایی گوجه فرنگی در مرودشت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز انتقال نشاء گوجه فرنگی از گلخانه‌ به مزارع در این شهرستان خبر داد و گفت: کشت گوجه فرنگی تا اوایل اردیبهشت ماه ادامه دارد.  به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز انتقال نشاء گوجه فرنگی از گلخانه‌ به مزارع در این شهرستان خبر داد و گفت: کشت گوجه فرنگی تا اوایل اردیبهشت ماه ادامه دارد.

 به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد مزارع گوجه  فرنگی در شهرستان مرودشت به صورت نشایی کشت می شود، افزود: ۶۵ واحد گلخانه ای با مساحت ۲۰ هکتار کار تهیه و توزیع نشاء را به عهده دارند.

امیریان با اشاره به اینکه کشت نشایی گوجه فرنگی با توجه به ماندگاری هوای سرد نسبت به سال گذشته دیرتر آغاز شده است، اظهار کرد: گوجه فرنگی کشت شده از اواخر مرداد تا اواخر شهریور ماه به مرحله برداشت خواهد رسید.

او بیان کرد: برای کشت گوجه فرنگی غالبا  از ارقام هیبرید ۸۳۲۰، متین، سانسید، رعد و کارون استفاده می شود، که علاوه بر بازار پسندی عملکرد خوبی دارند.

به گفته‌ی امیریان؛  به منظور  صرفه جویی در مصرف آب و افزایش بهره وری تولید، صد درصد مزارع گوجه فرنگی شهرستان به روش تیپ آبیاری می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شهرستان مرودشت قطب تولید گوجه فرنگی و تهیه نشاء محسوب می شود، تصریح کرد:  نشا تولیدی در گلخانه های این شهرستان از لحاظ سلامت و کیفیت از جایگاه و بازار پسندی ویژه ای بین خریدارن برخوردار است و علاوه بر تامین نشاء شهرستان به استان و شهرستان های همجوار نیز ارسال می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت  با بیان اینکه به منظور بالا بردن بهره وری مصرف آب در بخش کشاورزی کشت نشایی خصوصا در محصولات صیفی مرسوم شده است، افزود: یکنواختی مزرعه، کاهش مصرف نهاده های کشاورزی از جمله بذر و سموم نباتی، کاهش هزینه های کارگری به ویژه در عملیات وجین از مزایای کشت نشایی است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار