تاریخ انتشار: چهارشنبه 23 آذر 1401 | 08:24 ق.ظ
کشف و امحاء یک محموله نهاده دامی ناخالص در مرودشت
کشف و امحاء یک محموله نهاده دامی ناخالص در مرودشت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشف و امحاء یک محموله ۲۴ تنی کنجاله سویا در این شهرستان خبر داد و گفت: این محموله ناخالص با مقادیر زیادی شن و ماسه مخلوط شده بود. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان با اشاره به اینکه […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشف و امحاء یک محموله ۲۴ تنی کنجاله سویا در این شهرستان خبر داد و گفت: این محموله ناخالص با مقادیر زیادی شن و ماسه مخلوط شده بود.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان با اشاره به اینکه محموله مذکور از استان خوزستان بارگیری و به مقصد شهرستان مرودشت حمل شده بود، تصریح کرد: این محموله حاوی کنجاله سویا برای مصرف یک واحد گاوداری صنعتی خریداری شده بود که قبل از تخلیه با هوشیاری مدیر واحد تولیدی اصلاع رسانی شد.

به گفته وی؛ عملیات معدوم سازی با حکم قضایی و با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی، کارشناس اداره تعزیرات و کارشناس اداره دامپزشکی شهرستان مرودشت انجام شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه دامداران باید قبل از تخلیه هرگونه نهاده نسبت به بررسی قسمت های سطحی و عمقی محموله اقدام کنند، اظهارکرد: دامداران درصورت مشاهده هر گونه آلودگی یا داشتن ناخالصی، رنگ غیر معمول، رطوبت بیش از حد، کپک زدگی و دیگر موارد مشابه از تخلیه بار خودداری کنند و مراتب را به جهاد کشاورزی، دامپزشکی و تعزیرات اطلاع رسانی کنند.

امیریان با بیان اینکه اختلاط نهاده ها با ناخالصی ها از جمله موارد سوء استفاده و تخلف به شمار می آید، ابراز کرد: وجود ناخالصی و خصوصاً مواد معدنی غیرقابل هضم در خوراک دام، طیور و آبزیان علاوه بر هدر روی منابع مالی دامدار باعث کاهش رشد و بروز مشکلات گوارشی در گله می شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار