تاریخ انتشار: سه شنبه 1 آذر 1401 | 13:00 ب.ظ
تولید ذرت علوفه ای در مرودشت به یک میلیون تن رسید
تولید ذرت علوفه ای در مرودشت به یک میلیون تن رسید مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از پایان برداشت ذرت علوفه ای از ۱۷ هزار و ۱۲۰ هکتار مزارع ذرت در مرودشت به عنوان قطب تولید ذرت علوفه ای در استان فارس خبر داد. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان با بیان اینکه به طور […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از پایان برداشت ذرت علوفه ای از ۱۷ هزار و ۱۲۰ هکتار مزارع ذرت در مرودشت به عنوان قطب تولید ذرت علوفه ای در استان فارس خبر داد.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان با بیان اینکه به طور میانگین در این شهرستان از هر هکتار حدود ۶۰ تن علوفه برداشت می شود، تصریح کرد: با پایان یافتن عملیات برداشت ذرت ۱ میلیون ۲۷  هزار و   ۲۰۰تن  ذرت علوفه ای تولید شده است که به تدریج در اختیاردامداران قرار خواهد گرفت.

او با اشاره به اینکه ذرت در شهرستان مرودشت به دو صورت بهاره و تابستانه انجام می شود، اظهار کرد: برداشت  ذرت علوفه ای بهاره درنیمه مرداد و برداشت ذرت علوفه ای تابستانه نیز تا اواخر مهرماه ادامه داشت.

امیریان ابراز کرد: محصول تولیدی علاوه بر سیلو سازی و تعلیف بالغ بر ۵۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین در شهرستان به شهرستان های همجوار نیز ارسال می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت بیان کرد:  با توجه به شرایط منطقه از لحاظ منابع آبی و نیاز به تامین علوفه مورد نیاز دامداران، افزایش عملکرد در واحد سطح بسیار حائز اهمیت است و در همین راستا بیش از ۹۰درصد این مزارع با روش های نوین آبیاری ( نواری و بارانی  ) آبیاری می‌شوند.

امیریان افزود: ذرت علوفه ای به دلیل داشتن پروتئین، سلولز، نشاسته و فیبر یکی از بهترین نباتات برای تغذیه دام  به حساب می آید.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار