تاریخ انتشار: چهارشنبه 11 آبان 1401 | 12:06 ب.ظ
ششمین جشنواره انار فاروق گشایش یافت
ششمین جشنواره انار فاروق گشایش یافت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از برگزاری جشنواره ملی مردمی انار و گردشگری فاروق در این شهرستان خبر داد و گفت: این جشنواره ازدهم آبان ماه آغاز و تا بیستم همین ماه ادامه دارد. به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: در این […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از برگزاری جشنواره ملی مردمی انار و گردشگری فاروق در این شهرستان خبر داد و گفت: این جشنواره ازدهم آبان ماه آغاز و تا بیستم همین ماه ادامه دارد.

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: در این جشنواره حدود ۴۵ غرفه محصولات کشاورزی از جمله انار و فراورده های آن شامل رب انار، آب انار، لواشک انار، گردو، بادام، عسل، خرمالو، زیتون، شوریجات و ترشیجات و صنایع دستی به صورت مستقیم به علاقمندان عرضه می شود.

امیریان تصریح کرد: عرضه مستقیم و بدون واسطه محصولات کشاورزی و اشتغال زایی خصوصا اشتغال بانوان و اهالی روستا از نکات مورد توجه این جشنواره است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه انار شیرین شهوار شهر فاروق در این شهرستان به دلیل مرغوبیت، ثبت ملی شده است، افزود: تاکنون بیش از هزار تن انار از باغ های فاروق برداشت شده است.

امیریان با اشاره به اینکه با برگزاری جشنواره انار، موجبات گردشگری در فاروق فراهم شده است، افزود: پیشینه تاریخی، قنوات فراوان، کیفیت انار و انارستان‌های این منطقه زمینه ساز ورود گردشگران است.

او بیان کرد: پیش بینی می شود؛ تا پایان این جشنواره حدود سی هزار نفر از جشنواره انار و شهر فاروق بازدیدکنند.

برچسب‌ها:
آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار