تاریخ انتشار: شنبه 22 مرداد 1401 | 12:16 ب.ظ
تولید گل زنبوری برای نخستین بار در مرودشت
تولید گل زنبوری برای نخستین بار در مرودشت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشت و برداشت گل زنبوری یا استاتیس برای اولین بار  در این شهرستان خبر داد. خبرنگار: علیرضا شریفی، به گزارش سلام مرودشت، منصور امیریان با بیان اینکه گل زنبوری با نام های رایج  لیمونیوم و استاتیس  نیز شناخته می شود،  اظهار کرد:  این گل متعلق به امیر حسین زارعی […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشت و برداشت گل زنبوری یا استاتیس برای اولین بار  در این شهرستان خبر داد.

خبرنگار: علیرضا شریفی، به گزارش سلام مرودشت، منصور امیریان با بیان اینکه گل زنبوری با نام های رایج  لیمونیوم و استاتیس  نیز شناخته می شود،  اظهار کرد:  این گل متعلق به امیر حسین زارعی در روستای زنگی آباد در سطح ۵۰۰۰ متر مربع و در فضای باز کشت و برای نخستین بار برداشت و به بازار عرضه شده است.

او بیان کرد: گل های تولیدی به منظور تزئین فضای های مختلف و همچنین به عنوان گل شاخه بریده در گل آرایی استفاده می شود.

امیریان با اشاره به اینکه این مزرعه به روش نواری( تیپی )  آبیاری می شود، افزود:  گل زنبوری  به خشکی تا حدود زیادی مقاومت دارد و در کل نیاز آبی کمی دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه این گل  برای پرورش به خاک نسبتا حاصلخیر با زهکشی مناسب نیازمند است، تصریح کرد: با توجه به وحشی بودن این گیاه گونه های مختلف آن در خاک های شور و غیر حاصلخیز نیز رشد می کنند.

وی ابراز کرد:  استاتوس  به صورت خوشه ای و  با پنج گلبرگ و به رنگ های صورتی، بنفش، آبی، قرمز، سفید، زرد و ارغوانی است.

بر اساس منابع موجود، گل زنبوری یا لیمونیوم با نام انگلیسی Sea Lavender و نام علمی Limonium spp. از خانواده Plumbaginaceae ، یکساله، دو ساله و چندساله است که گونه های چندساله به صورت درختچه و سایر گونه ها، به صورت علفی هستند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار