تاریخ انتشار: دوشنبه 20 تیر 1401 | 10:45 ق.ظ
برداشت انگور از تاکستان های مرودشت آغاز شد
برداشت انگور از تاکستان های مرودشت آغاز شد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت:  برداشت انگوراز ارقام زودرس عسکری، محلی و دیم از ۴۳۵ هکتار تاکستان های این شهرستان آغاز شده است. خبرنگار رضا شریفی، به گزارش سلام مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: برداشت از نیمه های تیر آغاز شده است و تا اواخر مرداد ماه در ارقام دیر رس ادامه دارد. امیریان […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت:  برداشت انگوراز ارقام زودرس عسکری، محلی و دیم از ۴۳۵ هکتار تاکستان های این شهرستان آغاز شده است.

خبرنگار رضا شریفی، به گزارش سلام مرودشت، منصور امیریان اظهار کرد: برداشت از نیمه های تیر آغاز شده است و تا اواخر مرداد ماه در ارقام دیر رس ادامه دارد.

امیریان با بیان اینکه خشکسالی و سرما زدگی، کاهش عملکرد محصول انگور در تاکستان ها را درپی داشته است، افزود: پیش بینی می شود بالغ بر ۴۸۰۰ تن انگور دیم و آبی تولید و روانه بازار شود.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت سه واحد صنایع تبدیلی انگور در این شهرستان تصریح کرد:  علاوه بر تازه خوری، بخشی از محصول به واحد های فرآوری موجود منتقل و به مویز، سرکه و شیره انگور تبدیل می‌شود.

به گفته امیریان؛ ارقام دیم موجود در شهرستان، از مقاومت بالایی نسبت به آفات و بیماری ها برخوردار هستند و عملکرد مطلوب، طعم، مزه و بازارپسندی از خصوصیات بارز این ارقام است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت یادآور شد: این محصول علاوه بر مصرف در شهرستان به  شهرستان های همجوار و سایر استان ها هم  ارسال می شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار