تاریخ انتشار: پنجشنبه 13 آبان 1400 | 11:19 ق.ظ
زعفران مرودشت روانه بازار شد
زعفران مرودشت روانه بازار شد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز برداشت زعفران در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود بالغ بر ۱۵۰ کیلوگرم زعفران از سطح ۴۳ هکتارمزارع زیر کشت این محصول تولید و روانه بازار شود.به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، […]


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز برداشت زعفران در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود بالغ بر ۱۵۰ کیلوگرم زعفران از سطح ۴۳ هکتارمزارع زیر کشت این محصول تولید و روانه بازار شود.
به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد: برداشت از اوایل آبان آغاز شده و تا اوایل آذر ماه ادامه دارد.
همتی با بیان اینکه برداشت زعفران طی یک دوره ۲۰ تا ۲۵ روزه ادامه دارد‌، افزود: برداشت این محصول زمینه اشتغال موقت برای بیش از ۱۷ هزار “نفر روز” را فراهم کرده است.
به گفته همتی؛ عملکرد مناسب زعفران، کشت با توصیه های فنی و زیر نظر کارشناسان ، آب و هوای مناسب شهرستان مرودشت و حمایت های بخش دولتی از جمله ارائه تسهیلات کم بهره، توسعه کشت زراعت زعفران در این شهرستان را در پی داشته است.
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه زعفران تولید شده در مرودشت به لحاظ شرایط آب و هوایی از نظر عطر، رنگ و طعم از کیفیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: بخشی از محصول تولیدی به صورت بسته بندی شده و برند و بخشی نیز به صورت محلی و ارسال به استان های خراسان و تهران به فروش می رسد.

برچسب‌ها:
آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار