تاریخ انتشار: شنبه 17 مهر 1400 | 09:12 ق.ظ
وزنه‌بردار نوجوان اهل مرودشت فارس قهرمان جهان شد
وزنه‌بردار نوجوان اهل مرودشت فارس قهرمان جهان شد علیرضا عباسپور وزنه‌بردار اهل شهرستان مرودشت استان فارس در پیکارهای وزنه‌برداری نوجوانان جهان که در عربستان درحال برگزاری است با کسب سه نشان طلا بر بام جهان ایستاد و نخستین نشان طلا را برای کشورمان به ارمغان آورد.

به گزارش سلام مرودشت به نقل از ایرنا،  عباسپور که ۱۷ سال سن دارد، شامگاه جمعه در دسته  ۸۱ کیلوگرم به روی تخته رفت و با ثبت رکورد ۱۴۷ یک ضرب، ۱۸۱ کیلو گرم در ۲ضرب و در  مجموع  با  ۳۲۸ کیلوگرم صاحب سه مدال طلا شد.

در پایان پیکارهای دسته ۸۱ کیلوگرم، پس از  علیرضا عباسپور از ایران که با رکورد ۱۴۷ کیلوگرم، مدال طلا کسب کرد، دیمیتری شمارین از روسیه با ۱۴۲ کیلوگرم به مدال نقره رسید و  محمد رومانوف از روسیه هم با ۱۴۱ کیلوگرم با کسب نشان برنز بر سکوی سوم ایستاد.

مربی علیرضا عباسپور،حمیدرضا حیدری است.

مرودشت خاستگاه وزنه برداری در کشور

شهرستان مرودشت از دیرباز تاکنون یکی از قطب های وزنه برداری در کشور و استان فارس محسوب می شود که ملی پوشان زیادی را در این رشته سخت که به عنوان پولاد سرد شهرت دارد همواره مطرح کرده است.

عباس نجاتی، داریوش نجاتی، لهراسب بهروزی، حسن عمادی، سجاد بهروزی، جابر بهروزی، میلاد ارونگی ، حمیدرضا زارع ، میثم زارع  و محمدرضا زارعی  و هم اینک علیرضا عباسپور پولاد مردان این شهرستان هستند که افتخارات بزرگی را در عرصه مسابقات آسیایی، جهانی و کسب سهمیه المپیک  به ارمغان آوردند.

از قهرمانی آسیا و ورود به المیپک تا نشستن بر روی ویلچر

عباس نجاتی این پولاد مرد مرودشتی را باید بدشانسترین ورزشکار جهان نامید چرا که در اوج و در حالی که سهمیه ورود به المپیک بارسلون را در دست داشت پولاد سرد امانش را نداد و با  آروزهای بسیاری که داشت، زیر وزنه ماند و با قطع نخاع بر روی  ویلچر نشست.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار