تاریخ انتشار: شنبه 17 مهر 1400 | 08:16 ق.ظ
برداشت چغندر قند در مرودشت آغاز شد
برداشت چغندر قند در مرودشت آغاز شد معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز برداشت محصول از ۱۸۲۰هکتار مزارع زیر کشت چغندر قند در این شهرستان خبر داد.


به گزارش سلام مرودشت،  روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، کاووس همتی اظهار کرد: برداشت از اوایل مهر آغاز شده است و تا اواخر آبان ماه ادامه دارد.
به گفته همتی، با احتساب میانگین عملکرد حدود ۶۵ تن در هکتار پیش بینی می شود، بالغ بر ۱۲۰ هزار تن چغندر قند تولید و به کارخانه های قند تحویل شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون بالغ بر ۶۳ هزار تن محصول به کارخانه قند مرودشت تحویل داده شده است، افزود: محصول تولیدی غالبا به کارخانه قند مرودشت و درصد کمی نیز به کارخانه قند کوار تحویل می شود.
او بیان کرد: استفاده از بذور اصلاح شده با عملکرد بالا وعملیات کشت تمام مکانیزه، امکان برداشت به صورت مکانیزه را نیز فراهم کرده است.
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سهولت عملیات برداشت، کاهش هزینه‌های تولید، سهولت در بارگیری محصول، سرعت عمل بالا در برداشت محصول، صرفه جویی در زمان و فراهم شدن زمان مناسب و به موقع عملیات کشت زراعت‌های پاییزه گندم و جو را از مهمترین مزایای برداشت مکانیزه چغندر قند عنوان کرد.
همتی با تاکید بر اینکه کشت این محصول موجب اصلاح ساختار خاک، افزایش مواد آلی، کنترل بیماری ها و علف های هرز می شود، تصریح کرد: کشت چغندر قند با توجه به حمایت های صورت گرفته و سوددهی بالا، باعث اشتغالزایی می شود به گونه ای که کشت هر هکتار چغندرقند به طور متوسط برای ۲ تا سه نفر اشتغال ایجاد می کند

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار