تاریخ انتشار: یکشنبه 20 اسفند 1391 | 12:21 ب.ظ
برپایی نخستین نمایشگاه سکه های قدیمی در مرودشت
برپایی نخستین نمایشگاه سکه های قدیمی در مرودشت نخستین نمایشگاه سکه های قدیمی در مرودشت برپا شد . رئیس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری شهرستان مرودشت از راه اندازی نمایشگاه سکه های قدیمی با عنوان زرو سیم در تخت جمشید خبر داد . فرهاد کشتکار با بیان اینکه موزه سکه و سنگ‌های قیمتی تاریخ قبل و بعد از اسلام از آغاز فروردین […]

نخستین نمایشگاه سکه های قدیمی در مرودشت برپا شد .
رئیس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری شهرستان مرودشت از راه اندازی نمایشگاه سکه های قدیمی با عنوان زرو سیم در تخت جمشید خبر داد .
فرهاد کشتکار با بیان اینکه موزه سکه و سنگ‌های قیمتی تاریخ قبل و بعد از اسلام از آغاز فروردین راه‌اندازی می‌شود، گفت : این موزه در محل پردیس تخت جمشید به مدت ۶ ماه برپا می شود .
 وی افزود این سکه‌ها گویای فرهنگ و اقتصاد ده‌ها قرن پیش است، که گردشگران می‌توانند با بازدید از این نمایشگاه با فرهنگ اقتصادی و اجتماعی گذشتگان آشنا شده و تاریخ پولی کشور را از قبل از اسلام تاکنون مشاهده کنند.
نخستین سکه‌ها در ایام قدیم از جنس طلا (دینار)، نقره (درهم) و مس ساخته شد و شکل همه سکه‌ها گرد نبوده بطوریکه بعضی سکه‌های ایران قدیم چندگوشه‌اند و بعضی دیگر نیز میله‌ای و به شکل یک میخ یا سنجاق کوچک‌اند.
منبع:واحد مرکزی خبر
آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار