تاریخ انتشار: دوشنبه 24 خرداد 1400 | 08:32 ق.ظ
برداشت کلزا از مزارع مرودشت آغاز شد
برداشت کلزا از مزارع مرودشت آغاز شد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برداشت دانه روغنی کلزا از سطح ۵۷۳ هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده است و تا اوایل تیر ماه ادامه دارد.به گزارش سلام مرودشت، کاووس همتی با بیان اینکه متوسط عملکرد کلزا در این شهرستان ۲.۵ در هکتار است، افزود: پیش بینی می شود، بیش از ۱۴۰۰ تن […]


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برداشت دانه روغنی کلزا از سطح ۵۷۳ هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده است و تا اوایل تیر ماه ادامه دارد.
به گزارش سلام مرودشت، کاووس همتی با بیان اینکه متوسط عملکرد کلزا در این شهرستان ۲.۵ در هکتار است، افزود: پیش بینی می شود، بیش از ۱۴۰۰ تن دانه روغنی کلزا تولید شود.
وی اظهار کرد: این محصول با دو درصد ناخالصی و ده درصد رطوبت با قیمت تضمینی ۱۱ هزار تومان توسط شرکت غله شهرستان مرودشت خریداری می شود.
همتی با تاکید بر اینکه استفاده از هد مخصوص برداشت و تنظیمات کمباین در زمان برداشت ضروری است، تصریح کرد: تیم‌های نظارتی در زمان برداشت موظف به چک کردن کمباین‌ها هستند.
او بیان کرد: در حال حاظر سه دستگاه کمباین مجهز به هد مخصوص برداشت کلزا، عملیات برداشت را انجام می دهند و تدابیر لازم برای تجهیز تعداد بیشتری کمباین در زمان اوج برداشت در نظر گرفته شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت به کشاورزان توصیه کرد قبل از برداشت محصول برای بازدید از مزرعه و کنترل رطوبت به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند و به توصیه های کارشناسان در خصوص چگونگی برداشت محصول توجه لازم را داشته باشند./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار