تاریخ انتشار: سه شنبه 23 دی 1399 | 09:26 ق.ظ
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت: تولید بالغ بر ۴۰۰ هزار شاخه گل آنتوریوم در مرودشت
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت: تولید بالغ بر ۴۰۰ هزار شاخه گل آنتوریوم در مرودشت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تولید سالانه ۴۲۰ هزار شاخه گل زینتی آنتوریوم در این شهرستان خبر داد و گفت: مرودشت مقام اول تولید و سطح زیر کشت این محصول در استان فارس را داراست.به گزارش سلام مرودشت عزیز رحیمی با بیان اینکه این گل های زینتی و کمیاب در ۳۵۰۰ متر فضای مسقف […]


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از تولید سالانه ۴۲۰ هزار شاخه گل زینتی آنتوریوم در این شهرستان خبر داد و گفت: مرودشت مقام اول تولید و سطح زیر کشت این محصول در استان فارس را داراست.
به گزارش سلام مرودشت عزیز رحیمی با بیان اینکه این گل های زینتی و کمیاب در ۳۵۰۰ متر فضای مسقف و در سه واحد گلخانه ای در این شهرستان تولید می شود، اظهار کرد: در هر متر مربع زمین سالانه ۱۲۰ شاخه گل آنتوریوم تولید می شود.
رحیمی با اشاره به اینکه این گل ها تقریبا گران هستند و علاقه مندان خاصی دارد، افزود: آنتوریوم تولیدی در مرودشت به منظور استفاده در سالن های کنفرانس و جلسات به تهران ارسال می شود.
به گفته رحیمی، ماندگاری بر روی بوته، ماندگاری پس از جدا شدن از بوته، مقاومت به آفات و بیماری ها و صرفه اقتصادی بالا از ویژگی های بارز پرورش این گل است.

او با تاکید بر اینکه اگر این گل با شیوه صحیح نگهداری و مدیریت شود تقریبا دائمی هستند، خاطر نشان کرد: بوته مادری آنتوریوم از کشور هلند وارد می شود و تکثیر آن بصورت پاجوش و جابجایی در محیط های دیگر انجام می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه آبیاری در زمان استراحت و خواب گیاه تا حد امکان کاهش پیدا می کند، خاطر نشان کرد: این گیاه به آبیاری متوسط نیاز دارد و میزان آبیاری درفصل زمستان کاهش می یابد.
وی یادآور شد: آنتوریوم گیاهی هست که در دمای معمول اتاق (۲۰ تا۳۰ درجه سانتی گراد) به خوبی رشد می کند و با توجه به حداقل و حداکثر دمای این شهرستان توسعه آن به خوبی امکان پذیر است و کنترل دمای محیط به سهولت انجام می شود.
رحیمی افزود: این گیاه به محل گرم و خشک بسیار حساس هست و اگر در بهار و تابستان دمای محل نگهداری خیلی گرم و خشک شود موجب توقف رشد خواهد شد.
این مقام مسئول یادآور شد: در شهرستان مرودشت بیش از ۴۰ هکتار گلخانه وجود دارد که ۱۰ هکتار آن به تولید انواع گل اختصاص دارد.
گل آنتوریوم ، از گل‌های مناطق گرمسیری است که در جنگل‌ها و در زیر درختان رشد می‌کند./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار