تاریخ انتشار: شنبه 20 دی 1399 | 08:54 ق.ظ
گیاه دارویی بادرنجبویه در مرودشت کشت شد
گیاه دارویی بادرنجبویه در مرودشت کشت شد مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از کشت ۰.۵ هکتار گیاه دارویی بادرنجبویه در منطقه درودزن از توابع این شهرستان خبر داد.به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی افزود: کشت این گیاه دارویی در اواسط آذر ماه انجام شده و درخرداد ماه سال آینده نیز برداشت می شود. او با بیان اینکه این گیاه در چند مرحله برداشت […]


مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از کشت ۰.۵ هکتار گیاه دارویی بادرنجبویه در منطقه درودزن از توابع این شهرستان خبر داد.
به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی افزود: کشت این گیاه دارویی در اواسط آذر ماه انجام شده و درخرداد ماه سال آینده نیز برداشت می شود. او با بیان اینکه این گیاه در چند مرحله برداشت می شود، افزود: اولین برداشت این گیاه معمولا از اواخر اردیبهشت، قبل از ظهور گل ها انجام می شودو برگ ها و سرشاخه ها پس از برداشت، در جریان هوا قرار می گیرند تا به سرعت خشک شوند و پس از آن در محل تاریک و خشک نگهداری می شوند.
وی افزود: این گیاه از جمله گیاهان داروی کم آب بر است وهر چهار روز یکبار با سیستم آبیاری قطره ای آبیاری می شود.
رحیمی بیان کرد: براساس تحقیقات موجود، صرفه جویی در مصرف آب مهمترین مزیت کشت این گیاه دارویی است و کشت یک هکتار از این گیاه صرفه جویی در مصرف آب آن معادل کشت پنج هکتار گندم است.
این مقام مسئول با بیان اینکه بارنجبویه معمولا ۱.۵ تا دو تن عملکرد دارد، افزود: پیش بینی می شود از این سطح بیش از یک تن محصول در مراحل مختلف تولید شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت خاطر نشان کرد: کشت این گیاه دارویی چند سالی است که در شهرستان انجام می شود و با توجه به اینکه این گیاه چند ساله است، کشت آن از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است.
در مرودشت بالغ بر سه هزار هکتار انواع مختلف گیاه دارویی کشت و برداشت می شود./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار