تاریخ انتشار: سه شنبه 16 دی 1399 | 12:18 ب.ظ
توزیع بالغ بر ۲۸ هزار تن نهاده دامی در مرودشت
توزیع بالغ بر ۲۸ هزار تن نهاده دامی در مرودشت مسئول اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از توزیع ۲۸ هزار و ۷۲۱ تن نهاده دامی با نرخ دولتی در ۹ ماهه نخست سال جاری خبر داد.به گزارش سلام مرودشت، سید محمد رضا دهقانیان اظهار کرد: این نهاده ها شامل ده هزار و ۶۸۳ تن جو، ۱۱ هزار و ۴۳۴ تن ذرت، […]


مسئول اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از توزیع ۲۸ هزار و ۷۲۱ تن نهاده دامی با نرخ دولتی در ۹ ماهه نخست سال جاری خبر داد.
به گزارش سلام مرودشت، سید محمد رضا دهقانیان اظهار کرد: این نهاده ها شامل ده هزار و ۶۸۳ تن جو، ۱۱ هزار و ۴۳۴ تن ذرت، پنج هزار و ۳۹۳ تن سویا، ۱۲ هزار و ۲۰۲ تن سبوس، زیر نظر اتحادیه دامداران مرودشت و اداره بهبود تولیدات دامی بین دامدارانی که هویت گذاری را انجام داده اند توزیع شده است.
به گفته دهقانیان، این اقدام با هدف تنظیم بازار این نهاده ها، افزایش تولید گوشت قرمز و و افزایش درآمد خانوار‌های روستایی، حمایت از تولیدکنندگان و تامین امنیت غذایی صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه تا کنون اختصاص نهاده ها بر مبنای کارت شیر صورت می گرفت،تصریح کرد: از این پس علاوه بر کارت شیر هویت گذاری و پلاک کوبی دام نیز در توزیع نهاده ها لحاظ خواهد شد.
دهقانیان بیان کرد: توزیع نهاده هادر گاوداری های صنعتی شیری به صورت خام و به صورت روزانه میزان مشخصی ذرت سویا و جو اختصاص می یابد که دامداران پس از هویت گذاری در سامانه بازارگاه می توانند میزان نهاده ها مورد نیاز خود را خرید و پس از تبدیل به خوراک استفاده دام قرار دهند.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: سایر دام ها از جمله گاو شیری سنتی، گوسفند داشتی و … خوراک آنها بر اساس هویت گذاری و سهمیه تخصیصی و به صورت آماده دریافت می کنند.
در شهرستان مرودشت بالغ بر ۵۳۸ هزار راس دام سبک و سنگین وجود دارد و این شهرستان از قطب های مهم تولید شیر و گوشت در استان فارس است./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار