تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 دی 1399 | 12:12 ب.ظ
کشت “مرمرشک” برای اولین بار در مرودشت
کشت “مرمرشک” برای اولین بار در مرودشت مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از گشت یک هکتار گیاه دارویی مرمرشک برای اولین بار در این شهرستان خبر داد و گفت: مرمرشک یا همان مریم گلی لوله ای نوعی از مریم گلی و از خانواده نعناییان است.به گزارش سلام مرودشت، روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، عزیز رحیمی با بیان اینکه این گیاه […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از گشت یک هکتار گیاه دارویی مرمرشک برای اولین بار در این شهرستان خبر داد و گفت: مرمرشک یا همان مریم گلی لوله ای نوعی از مریم گلی و از خانواده نعناییان است.
به گزارش سلام مرودشت، روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، عزیز رحیمی با بیان اینکه این گیاه چند ساله هست، اظهار کرد: کشت مرمرشک در پاییز انجام شده و برداشت آن نیز در اواسط فصل بهار انجام خواهد شد.
او با بیان اینکه انتظار می رود از این گیاه ۱.۵ تن دانه مرمرشک تولید شود، خاطر نشان کرد: ارزش هر کیلو دانه مرمرشک در سال جاری ۴۰۰ هزار ریال برآورد شده است.
رحیمی تصریح کرد : مرمرشک با نام علمی Salvia macrosiphon است که به واسطه تاثیر شگرف دانه آن در درمان سرفه، خارش گلو، تب و رفع گرفتگی صدا و به عنوان خلط آور در فرمول دارویی ترکیبی چهار تخمه کاربرد دارد.
وی افزود: این گیاه معطر، شفابخش مقوی اعصاب بوده و در رفع افسردگی و خستگی و معالجه ام اس نیز از آن استفاده می شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه این گیاه در طول رویش به هوای گرم و خشک نیاز دارد ابراز کرد: مرمرشک در فصل زمستان تا منهای ۱۵ درجه سانتیگراد را تحمل کرده و در دمای پایین تر دچار سرمازدگی می شود.
رحیمی یادآور شد: از آنجایی که این گیاه برای رویش به خاک خاصی نیاز ندارد و تقریبا در هر نوع خاکی به خوبی رشد می کند و از جمله گیاهان کم آبر است ، کشت و پرورش آن در نقاطی از شهرستان که خاک آن از مرغوبیت کافی برخوردار نیست توصیه می شود.
در مرودشت بیش از سه هزار هکتار انواع گیاهان دارویی از جمله آویشن، بادرنجبویه، ختمی، خاکشیر، زعفران، بابونه، زوفا، مریم گلی، سالویا، گل همیشه بهار، مرزنجوش و اسطوخدوس نیز کشت می شود./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار