تاریخ انتشار: جمعه 5 دی 1399 | 14:40 ب.ظ
کشت گندم با دستگاه ” happy seeder ” برای اولین بار در فارس
کشت گندم با دستگاه ” happy seeder ” برای اولین بار در فارس مسئول مکانیزاسیون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشت مستقیم ۲ هکتار گندم در تناوب با برنج با استفاده از دستگاه کشت مستقیم seeder happy در این شهرستان خبر داد.به گزارش سلام مرودشت، بیژن دهقان با بیان اینکه این دستگاه به منظور ترویج کشاورزی حفاظتی در مزارع گندم که در تناوب با برنج هستند به […]


مسئول مکانیزاسیون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشت مستقیم ۲ هکتار گندم در تناوب با برنج با استفاده از دستگاه کشت مستقیم seeder happy در این شهرستان خبر داد.
به گزارش سلام مرودشت، بیژن دهقان با بیان اینکه این دستگاه به منظور ترویج کشاورزی حفاظتی در مزارع گندم که در تناوب با برنج هستند به کار گرفته می شود، اظهار کرد: دستگاه مذکور کشت گندم با وجود بقایای گیاهی و رطوبت بالا را امکان پذیر خواهد کرد.

به گفته دهقان، عرض کار دستگاه سه متر، ساخت کشور هندوستان و می توان پس از برداشت محصول، بدون شخم و دیسک محصول بعدی را کشت کرد.

اوبا بیان اینکه کشت با این دستگاه مزایای زیادی دارد، خاطر نشان کرد: صرفه جویی در مصرف بذر ( ۲۰۰ کیلو گرم در هکتار ) حفظ بقایای گیاهی، کاهش هزینه کاشت، مدیریت زمان کشت، و قابلیت مصرف همزمان کود وبذر، سطح سبزیکنواخت محصول، کاهش مصرف کود و افزایش عملکرد مصرف کود به دلیل قرار گرفتن در کنار بذر از جمله مزایای کشت با این دستگاه است.
مسئول مکانیزاسیون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت تصریح کرد: به کار گیری این دستگاه ، به وسیله کاهش تردد وکاهش استهلاک ماشین‌آلات، حفظ بقایای محصول قبل، بهبود کیفیت بافت و مواد آلی خاک و ایجاد فرصت رشد بهتر برای گیاه زراعی، نسبت به روش معمول دارای مزیت است.
دهقان با بیان اینکه در شهرستان مرودشت سالانه سطح زیادی به کشت برنج اختصاص می یابد و رطوبت بالای مزارع برنج عامل محدودیت زمان کشت محسوب می شود، خاطر نشان کرد: به کار گیری و ترویج استفاده از این دستگاه می تواند گام موثری درافزایش سطح زیر کشت گندم در تناوب با برنج محسوب شود./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار