تاریخ انتشار: دوشنبه 1 دی 1399 | 12:02 ب.ظ
بوستان پرستار مرودشت، میزبان سینما امید شد
بوستان پرستار مرودشت، میزبان سینما امید شد کلنگ مجتمع سینمایی امید مرودشت که از آن به عنوان مهم‌ترین رویداد فرهنگی هنری این شهرستان یاد می‌شود، پس از کش‌وقوس‌های فراوان در نهایت در روز پرستار و در بوستانی با همین نام بر زمین خورد.

به گزارش سلام مرودشت به نقل از  ایرنا،مردادماه سال ۱۳۹۸ بود که معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی کشور در شهرستان مرودشت حضور یافت و نوید ایجاد سینما امید را به مردم این شهرستان داد. شهرستان مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد و از لحاظ پیشینه فرهنگی،تمدنی و سرانه جمعیت سیزدهمین ایستگاه سینما امید در کشور به‌شمار می‌رود.

پس از این تاریخ سازمان سینمایی کشور موظف شد افزون بر ارائه مشاوره‌های فنی، تهیه نقشه و طراحی سازه، پرداخت هفت میلیارد ریال را به‌صورت کمک بلاعوض برای ایجاد این پردیس بر عهده گیرد و مجوز آن نیز از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس صادر شود.

بر اساس بررسی‌های میدانی اولیه، محل ساخت پردیس سینمایی امید بوستان انقلاب در نظر گرفته شد و مقرر شد سه سالن با ظرفیت ۳۰۰ نفر در آن ساخته شود.

اخطاری که به ساخت سینما شتاب بخشید

با وجود فراهم بودن امکانات از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشکل تغییر کاربری زمین در مرودشت و نیز انحلال شورای اسلامی این شهر، طرح را مدتی متوقف کرد تا آنجا که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به مسوولان این شهرستان اعلام کرد در صورتی که اقدامات لازم صورت نگیرد، مجوز پردیس سینمایی امید به شهرستانی دیگر اعطا خواهد شد.

با این اخطار، مسوولان شهرستان مرودشت و شهرداری این شهر با یافتن سرمایه‌گذار، جانی تازه به این طرح بخشیدند.

تا اینکه در نهایت، با جانمایی تازه، مشکل مالکیت زمین نیز حل شد و بوستان پرستار مرودشت پذیرایی نخستین پردیس سینمایی امید در استان فارس می‌شود.

استاندار فارس امروز (سی‌ام آذرماه ۹۹) در آیین کلنگ‌زنی این پروژه، مردمان شهرستان مرودشت را معرف فرهنگ کهن ایرانی و اسلامی و شایسته شهری آباد دانست.

عنایت‌الله رحیمی، هدف از احداث پردیس سینمایی امید مرودشت را توجه به ویژگی‌های شهری و ترافیکی و نیز جذب دوستداران هنر برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در حاشیه این آیین در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا، عنوان کرد: خوشبختانه امروز با پیگیری‌های مسوولان استان و شهرستان شاهد به ثمر نشستن مجتمع سینمایی امید هستیم که با ظرفیت سه سالن در زمینی به مساحت حدود یک هزار مترمربع و زیربنای ۷۰۰ مترمربع ظرف ۶ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

صابر سهرابی ابراز امیدواری کرد که با حمایت‌های مسوولان استان فارس و شهرستان مرودشت و به‌ویژه شهرداری این شهر، مردم دومین شهر بزرگ فارس در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ از این امکان بهره‌مند شوند.

وی، میزان اعتبار اولیه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای احداث این مجموعه سینمایی هفت میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: همچنین سازمان شهرداری‌ها موظف به پرداخت پنج میلیارد ریال خواهد بود و ارزش تملک عرصه از سوی شهرداری مرودشت نیز ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سهرابی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با آغاز به کار این پروژه، ۵۰ درصد مبلغ تعهد را پرداخت خواهد کرد و مابقی در زمان ساخت اهدا می‌شود، همچنین پنج میلیارد ریال اعلامی به‌صورت اسناد خزانه به این طرح تخصیص یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، این رویداد را خبری خوش برای مردم شهرستان مرودشت دانست و گفت: دیگر شهرهای فاقد سینمای فارس برای بهره‌مندی از سهمیه پردیس‌های امید در سال ۱۴۰۰به سازمان سینمایی معرفی شده‌اند و در صورت استمرار این طرح در اولویت بهره‌مندی از سینما خواهند بود.

شهرداری و مسوولان مرودشت اتمام‌کننده کار خواهند بود

سهرابی همچنین بیان داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا به امروز به وظیفه خود در قبال ایجاد زیرساخت سینمای امید در این شهرستان عمل کرده است و پس از این همت مسوولان شهرستان مرودشت، کار را به سرانجام خواهد رساند.

وی افزود: مسوولان فرهنگی این شهرستان باید به این پروژه به عنوان درآمد پایدار حوزه فرهنگی بنگرند و برای به ثمر نشستن هرچه سریع‌تر آن برنامه‌ریزی کنند.

همچنین معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در خلال این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: از امردادماه ۹۸ که تفاهم‌نامه احداث مجتمع سینمایی امید در مرودشت منعقد شد، با موانع بسیاری مواجه شدیم، یک بار بحث حقوقی مالکیت زمین مطرح بود و بار دیگر شیوع بیماری کرونا یا افزایش قیمت مواد اولیه، اما پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام موفق شدیم در روز میلاد حضرت زینب (س) کلنگ این طرح را بر زمین زنیم.

بهروز مرامی ادامه داد: پروژه سینمایی امید زودبازده است و باید نهایتا در مدت ۶ ماه به بهره‌برداری رسد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار