تاریخ انتشار: یکشنبه 30 آذر 1399 | 10:57 ق.ظ
افزایش دو برابری توزیع بذر گندم گواهی شده در مرودشت
افزایش دو برابری توزیع بذر گندم گواهی شده در مرودشت رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت از توزیع ۷ هزار و ۲۷۷ تن گندم بذری از طبقه گواهی شده در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام مرودشت، جلال نوجوان با بیان اینکه پارسال بذور خریداری شده توسط کشاورزان ۳۳۰۰ تن بود، اظهار کرد: تاکنون میزان گندم بذری توزیع شده بیش از دو برابر […]

رئیس اداره بهبود تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت از توزیع ۷ هزار و ۲۷۷ تن گندم بذری از طبقه گواهی شده در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سلام مرودشت، جلال نوجوان با بیان اینکه پارسال بذور خریداری شده توسط کشاورزان ۳۳۰۰ تن بود، اظهار کرد: تاکنون میزان گندم بذری توزیع شده بیش از دو برابر کل بذر توزیع شده در سال گذشته است.

او بیان کرد: علاوه بر بذور گواهی شده ۱۵۰۰ تن نیز از ارقام مادری و “پرورشی سه”به پیمانکاران بذری تحویل شده است که به منظور تولید رقم گواهی شده در سال آینده استفاده خواهد شد.

نوجوان افزود: بذور توزیع شده از ارقام سیروان، چمران ۲، برات، بهاران، تیرگان، طلایی، مهرگان، سارنگ، ترابی، پیشتاز، آفتاب، و میزان کمی نیز دانه مرغوب ضدعفدنی شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تاکنون نزدیک به ۶۰ هزار هکتار گندم در مرودشت کشت شده است، بیان کرد: کشت گندم معمولا در مرودشت از نیمه آبان آغاز و تا نیمه آذر ماه ادامه دارد و بسته به شرایط آب و هوایی و پراکنش بارندگی‌ها تا اواسط دی ماه نیز کشت تاخیری انجام خواهد شد، نوجوان، عملکرد بالا، مقاومت به زنگ زرد و سایر بیماری‌های برگی، مقاومت به ورس، مقاومت به ریزش دانه، یکنواختی، همرسی و زودرسی و مقاومت به خشکی آخر فصل، از اهم مزایای ارقام بذر‌های معرفی شده عنوان کرد.

او با اشاره به فروش بذور گواهی شده و مادری با قیمت‌های مصوب، تاکید کرد: چنانچه بذور گواهی شده دارای لیبل مهمور مرکز تحقیقات کشاورزی در محلی با قیمت بالاتر از نرخ مصوب به فروش برسد غیر قانونی است و توسط جهاد کشاورزی، اداره صنعت و معدن و تجارت و اداره تعزیرات حکومتی بررسی و برخورد می‌شود.

مرودشت با کشت بیش از ۹۰ هزار هکتار گندم و جو بزرگترین تولید کننده این محصولات دراستان فارس است و ۷۵ درصد بذر گندم مورد نیاز استان نیز در این شهرستان تولید می‌شود./ روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار