تاریخ انتشار: پنجشنبه 20 آذر 1399 | 11:10 ق.ظ
۷۵ درصد گندم مرودشت مکانیزه کشت می شود
۷۵ درصد گندم مرودشت مکانیزه کشت می شود مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از کشت مکانیزه ۷۵ درصد گندم آبی شهرستان خبر داد و گفت: تا کنون بیش از ۵۲ هزار هکتار گندم کشت شده که از این میزان نزدیک به ۳۹ هزار هکتار به صورت مکانیزه کشت شده است.به گزارش سلام مرودشت: عزیز رحیمی با بیان اینکه کشت گندم عمدتا از نیمه آبان […]



مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از کشت مکانیزه ۷۵ درصد گندم آبی شهرستان خبر داد و گفت: تا کنون بیش از ۵۲ هزار هکتار گندم کشت شده که از این میزان نزدیک به ۳۹ هزار هکتار به صورت مکانیزه کشت شده است.
به گزارش سلام مرودشت: عزیز رحیمی با بیان اینکه کشت گندم عمدتا از نیمه آبان آغاز و تا اواخرآذر ماه ادامه دارد، اظهار کرد: کشت مکانیزه خصوصا کشت بر روی بسترهای بلند از اولویت های جهاد کشاورزی این شهرستان در راستای دستیابی به اهداف وزارت و
سازمان جهاد کشاورزی است.
رحیمی با اشاره به اینکه تدارک بذرکار به عنوان یکی از اصلی ترین ماشین های کشت پاییزه سال جاری به نحو مطلوبی انجام شد، اظهار کرد: نزدیک به ۱۳۰دستگاه بذرکار از جمله، کمبینات، همدانی، خطی کار، بذرکارخصوصا کارنده های کشت بر روی پشته های بلند کشت گندم و جو را انجام دادند.
به گفته رحیمی :کارنده های کشت گندم و جو در ابتدای فصل زراعی توسط کارشناسان پهنه و مکانیزاسیون کالیبره شدند و رانند گان این دستگاه ها دراین زمینه آموزشهای لازم دریافت کردند.
وی خاطرنشان کرد: با استفاده از ادوات کشت مکانیزه میزان بذر مصرفی از ۳۸۰کیلوگرم درهکتار در روش سنتی به۲۰۰کیلوگرم کاهش می یابد و در دیگر نهاده های مصرفی از جمله آب نیز صرفه جویی قابل ملاحظه ای می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت تصریح کرد: علاوه بر کشت مکانیزه، رعایت تاریخ کاشت، عمق کاشت، میزان بذر، تغذیه، آزمون خاک، ارقام مناسب و… نیز در رسیدن به حداکثر عملکرد تاثیرگذار است.
این مقام مسئول رعایت آرایش کشت و یکنواختی و تراکم مناسب مزرعه، کاهش میزان بذر مصرفی در هکتار، رعایت و تنظیم عمق کاشت بذر گندم و جودر خاک، کاهش عملیات خاکورزی و تردد ماشین آلات و کاهش مصرف سوخت تراکتور در مزرعه، سرعت بالای کشت و افزایش عملکرد در واحد سطح را از مزایای کشت مکانیزه عنوان کرد./روابط عمومی جهاد کشاورزی

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار