تاریخ انتشار: دوشنبه 17 آذر 1399 | 13:43 ب.ظ
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت: کشت ۵۰۰ هکتاری شبدر در کامفیروز
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت: کشت ۵۰۰ هکتاری شبدر در کامفیروز مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از کشت دو منظوره شبدر در تناوب با برنج در کامفیروز از توابع این شهرستان خبر داد.به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی اظهار کرد: کشت شبدر از اوایل مهر آغاز و تا آخر مهرماه ادامه داشت.وی با اشاره به این که متوسط عملکردشبدر در منطقه چهار تن در هکتار است، ابراز […]


مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از کشت دو منظوره شبدر در تناوب با برنج در کامفیروز از توابع این شهرستان خبر داد.
به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی اظهار کرد: کشت شبدر از اوایل مهر آغاز و تا آخر مهرماه ادامه داشت.
وی با اشاره به این که متوسط عملکردشبدر در منطقه چهار تن در هکتار است، ابراز کرد: پیش بینی می شود علاوه بر تامین کود سبز بیش از دو هزار تن شبدر علوفه نیز تولید شود.
رحیمی تصریح کرد: شبدر به راحتی با مدیریت صحیح در زمین های شالیزاری بدون هیچ گونه عملیات خاک ورزی و به صورت دست پاش در کاه و کلش کشت می شود.
او با بیان اینکه شبدر در این منطقه به منظور تامین علوفه و کود سبز کشت می شود، افزود: پس از برداشت دو چین علوفه، در فصل بهار قبل از کشت برنج با هدف تامین کود سبز به خاک برگردانده می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت خاطر نشان کرد: ابن گیاه به دلیل وجود غده‌های تثبیت کننده ازت که در ریشه آن وجود دارد، نقش مهمی در حاصلخیزی خاک ایفا می‌کند و کشت برنج را از کود اوره بی نیاز می کند./ روابط عمومی جهاد کشاورزی

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار