تاریخ انتشار: یکشنبه 9 آذر 1399 | 11:52 ق.ظ
تولید بیش از ۱۵۰ تن زیتون روغنی در مرودشت
تولید بیش از ۱۵۰ تن زیتون روغنی در مرودشت مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت از پایان برداشت زیتون روغنی در این شهرستان خبر داد وگفت: بیش از ۱۵۰ تن زیتون از۵۰ هکتار باغ زیتون تولید شده است.به گزارش سلام مرودشت، سمیه کارگر با بیان این که برداشت زیتون کنسروی اوایل مهر ماه انجام شده است، افزود: برداشت زیتون روغنی نیز از نیمه های […]



مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت از پایان برداشت زیتون روغنی در این شهرستان خبر داد وگفت: بیش از ۱۵۰ تن زیتون از۵۰ هکتار باغ زیتون تولید شده است.
به گزارش سلام مرودشت، سمیه کارگر با بیان این که برداشت زیتون کنسروی اوایل مهر ماه انجام شده است، افزود: برداشت زیتون روغنی نیز از نیمه های آبان آغاز شدو تا اوایل اذر ماه ادامه داشت. این کارشناس با تاکید بر اینکه تعیین دقیق زمان برداشت زیتون با توجه به شرایط اقلیمی وزراعی منطقه متفاوت است، ابراز کرد: اگر برداشت زودتر از موعد انجام شود روغن کمتری بدست می آید و اگر دیرتر از موعد برداشت شود ارزش کیفی روغن کاهش می یابد.
کارگر خاطرنشان کرد: زمان برداشت و شرایط نگهداری زیتون پس از برداشت از عوامل مهمی هستند که نه تنها بر میزان روغن بلکه برکیفیت آن نیز تاثیر بسزایی دارد.
او گفت: رقم زرد زیتون، تخم کبکی، دزفولی، کنسوارلیا، فیشومی، شنگه و شیرازی را از مهمترین ارقام تولیدی است.
وی بیان کرد: باتوجه به اقتصادی بودن روغن حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد زیتون تولیدی به صورت روغنی و مابقی به صورت کنسروی برداشت می شود. کارگر یادآور شد: بهره گیری از ارقام پربازده و مدیریت به زراعی و به باغی مانند بهبود تغذیه، هرس و آبیاری مناسب ، در افزایش عملکرد زیتون نقش دارد، کترگر خاطر نشان کرد: با طرح اصلاح و احیا باغات زیتون استان فارس که مرودشت هم در این امر سهم به سزایی دارد، هم در تغذیه هم پیوند هم هرس عملکرد موفقی داشته که نتیجه آن افزایش عملکرد درسال های بعدی خواهد بود.
روغن زیتون یکى از پرطرفدارترین روغن‌هاى گیاهى است که حاوی مقادیر زیادی اسید چرب امگا ۹ است که نه تنها طعم خوبى دارد، برای سلامت بسیار مفید است.روابط عمومی جهاد کشاورزی

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار