تاریخ انتشار: سه شنبه 4 آذر 1399 | 09:21 ق.ظ
کشت خاکشیر دیم در مرودشت آغاز شد
کشت خاکشیر دیم در مرودشت آغاز شد کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز کشت مکانیزه خاکشیر دیم در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود بیش از سه هزار هکتار خاکشیر کشت شود.به گزارش سلام مرودشت، محمدرضا مختاری با بیان اینکه کشت از اواخر آبان آغاز شده و تا بهمن ماه نیز امکان پذیر است، اظهار […]


کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز کشت مکانیزه خاکشیر دیم در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود بیش از سه هزار هکتار خاکشیر کشت شود.
به گزارش سلام مرودشت، محمدرضا مختاری با بیان اینکه کشت از اواخر آبان آغاز شده و تا بهمن ماه نیز امکان پذیر است، اظهار کرد: برداشت خاکشیر بسته به تاریخ کاشت از اواخر اردیبهشت آغاز و تا تیر ماه ادامه دارد.
وی با بیان اینکه مرودشت بزرگترین تولید کننده خاکشیر در استان فارس است، خاطرنشان کرد: شهرستان مرودشت بیش از ۶۰ درصد کل خاکشیر استان را تولید می کند.
مختاری تصریح کرد: محصول تولیدی عاری از هرگونه سموم و کود‌های شیمیایی است و می‌توانیم از این محصول به عنوان محصول گواهی شده نام ببریم.
کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه کشت مکانیزه این محصول رو به افزایش است، یادآور شد: با مکانیزه کردن کشت و برداشت هزینه تولید کاهش و رغبت کشاورزان برای کشت این گیاهان دارویی افرایش خواهد یافت.
این کارشناس خاطر نشان کرد: قیمت مناسب، عدم‌ وجود آفات و بیماری‌ها و تولید محصول ارگانیک به دلیل استفاده نکردن از سم و کود در تولید خاکشیر از مزایایی کشت این محصول است.
مختاری از این محصول به عنوان کم توقع‌ترین محصول نام برد و یادآور شد: کشت این محصول در اراضی که از شبکه سد دروزن مشروب می شوند و اراضی که از حاصلخیزی کمتری برخوردارند بسیار حایز اهمیت است./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار