تاریخ انتشار: شنبه 10 آبان 1399 | 08:46 ق.ظ
انارمیخوش فاروق به بازار آمد
انارمیخوش فاروق به بازار آمد مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز برداشت ارقام محلی”زرد نار” وانارمیخوش فاروق دراین شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود بالغ بر ۲۵هزار تن انارمرغوب تولید و روانه بازار شود. به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی با بیان اینکه برداشت انار “شیرین شهوار” فاروق از اوایل مهر ماه در این شهرستان آغاز شده، […]

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز برداشت ارقام محلی”زرد نار” وانارمیخوش فاروق دراین شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود بالغ بر ۲۵هزار تن انارمرغوب تولید و روانه بازار شود.

به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی با بیان اینکه برداشت انار “شیرین شهوار” فاروق از اوایل مهر ماه در این شهرستان آغاز شده، اظهار کرد:علاوه بر ارقام محلی، برداشت سایر ارقام از جمله بریت، رباب و انار سیاه دارویی نیز از اوایل آبان آغاز و تا اواخر آبان ماه ادامه دارد.

رحیمی، خاطر نشان کرد: انار تولیدی علاوه برتامین نیاز شهرستان به استان های همجوار و حتی استان تهران نیز ارسال می شود و بخشی نیز درتولید رب، ترشی و سرکه مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه ارقام زرد نار و شیرین شهوار فاروق در مرودشت شهرت ملی دارد، تصریح کرد: هر ساله با برگزاری جشنواره انار فاروق علاقمندان زیادی از سراسر کشور به منظوربازدید از جشنواره و خرید انار و فرآورده های آن  به فاروق می آیند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت تاکید کرد: برداشت انار در این شهرستان برای بیش از یک هزار نفر اشتغال موقت ایجاد کرده است.

 این مقام مسئول یادآور شد: کیفیت انار و پیشینه تاریخی وقنوات فراوان فاروق موجبات رونق گردشگری در این منطقه را فراهم کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه رقم جدید واندرفول نیز از سال ۱۳۹۶ در این شهرستان مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است، افزود: در صورت سازگاری و باردهی مناسب، این رقم که مقاوم به آفت کرم گلوگاه است، به منظور کشت و توسعه مورد استفاده قرار می گیرد.

شهر فاروق در فاصله ۳۰ کیلومتری شمال مرودشت واقع شده است./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار