تاریخ انتشار: یکشنبه 27 مهر 1399 | 09:41 ق.ظ
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت: آغاز توزیع بذر گواهی شده گندم در مرودشت
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت: آغاز توزیع بذر گواهی شده گندم در مرودشت مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از آغاز توزیع بذر گواهی شده گندم در این ش هرستان خبر داد و گفت: بالغ بر هفت هزار تن بذر گواهی شده گندم به منظور کشت در سال زراعی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ به شهرستان اختصاص شده است. به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی افزود: با نزدیک شدن به زمان کشت گندم […]

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت از آغاز توزیع بذر گواهی شده گندم در این ش


هرستان خبر داد و گفت: بالغ بر هفت هزار تن بذر گواهی شده گندم به منظور کشت در سال زراعی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ به شهرستان اختصاص شده است.
به گزارش سلام مرودشت، عزیز رحیمی افزود: با نزدیک شدن به زمان کشت گندم توزیع ارقام مختلف بذر گواهی شده گندم ازجمله سیروان، چمران۲ ، تیرگان، مهرگان، طلایی، برات و ترابی در شهرستان آغاز شده است.

به گفته رحیمی، ۳۵ مرکز توزیع در قالب تعاونی های تولید، تعاونی روستایی و بخش خصوصی کار توزیع بذر گواهی شده را در سطح شهرستان انجام می دهند.
او با بیان اهمیت بذر‌های گواهی شده و بوجاری شده تصریح کرد: عوامل توزیع منحصرا مجاز به توزیع بذور در کیسه‌های منقش به ارم شرکت تولید کننده بذر و دارای لیبل ممهور به موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر‌ها و نهال هستند.
وی با بیان اینکه ۵۵ هزار هکتار کشت گندم به شهرستان ابلاغ شده است، خاطر نشان کرد: به منظور کشت گندم به میزانی بیش از دو برابر میزان تخصیصی بذر نیاز داریم که معمولا از بذر های خود مصرفی بوجاری شده و ضد عفونی شده استفاده می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت افزود: بذور خود مصرفی نیز زیر نظر کارشناسان با برگزاری کلاس های توجیهی با قارچ کش های رایج علیه بیماری سیاهک آشکار و پنهان ضدعفونی خواهند شد.
این مقام مسئول بیان کرد: عملکرد بالا، مقاومت به زنگ زرد و سایر بیماری های برگی، مقاومت به ورس، مقاومت به ریزش دانه، یکنواختی، همرسی و زودرسی و مقاومت به خشکی آخر فصل، از اهم مزایای ارقام بذر های معرفی شده است.
استفاده از ارقام گواهی شده، به کارگیری کارنده ها، شیوه‌های کشت جدید و به کار گیری توصیه های کارشناسان بخش کشاورزی می تواند گام مهمی در دسترسی به امنیت غذایی و جهش تولیدبرداشته شود.
رحیمی یادآور شد: کشت گندم در مرودشت از نیمه آبان آغاز و معمولا تا نیمه آذر ماه تدام دارد و بسته به شرایط آب و هوایی و پراکنش بارنگی ها در دی و بهمن نیز کشت های دیر هنگام انجام می شود.
مرودشت سالانه با تولید ۳۰۰ هزار تن گندم قطب تولید گندم در استان فارس و کشور است که این رقم معادل ۲۵ درصد گندم تولیدی در استان فارس است./ روابط عمومی

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار