تاریخ انتشار: چهارشنبه 9 مهر 1399 | 11:38 ق.ظ
برداشت ذرت علوفه ای تابستانه در مرودشت آغاز شد
برداشت ذرت علوفه ای تابستانه در مرودشت آغاز شد مسئول تولیدات گیاهی مرکز جهاد کشاورزی نقش رستم در مرودشت گفت: برداشت ذرت علوفه در این شهرستان از اواخر شهریور ماه آغاز شده و تا اوایل آبان ماه ادامه دارد. به گزارش سلام مرودشت، محمد رضا امیری افزود: پیش بینی می شود با احتساب متوسط عملکرد ۵۵ تن در هکتار، بالغ بر ۱۴۵ هزار تن […]

مسئول تولیدات گیاهی مرکز جهاد کشاورزی نقش رستم در مرودشت گفت: برداشت ذرت علوفه در این شهرستان از اواخر شهریور ماه آغاز شده و تا اوایل آبان ماه ادامه دارد.
به گزارش سلام مرودشت، محمد رضا امیری افزود: پیش بینی می شود با احتساب متوسط عملکرد ۵۵ تن در هکتار، بالغ بر ۱۴۵ هزار تن ذرت علوفه (سیلویی) از مزارع نقش رستم برداشت شود.
به گفته امیری، برداشت ذرت به صورت مکانیزه توسط ۳۲ دستگاه چاپر موجود در منطقه انجام می شود.
امیری بیان کرد: این میزان علوفه علاوه بر سیلو سازی جهت خوراک دام در منطقه به سایر شهرستان ها و استان‌های مجاور بارگیری می گردد.
وی با اشاره به تسشخیص کیفیت علوفه خاطرنشان کرد: احساس بوی آمونیاک که شبیه بوی مواد پاک کننده خانگی است، نشانه کیفیت نامناسب علوفه سیلویی و احساس بوی شیر ترش نشانه کیفیت مناسب آن است.
مسئول زراعت جهاد کشاورزی نقش رستم در مرودشت، از جمله مزایای علوفه سیلویی برای دام را افزایش ارزش غذایی علوفه‌ها از طریق افزودن مواد مختلف، تلفات پایین مواد پروتئینی، خوش خوراک و ارزان بودن برشمرد./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار