تاریخ انتشار: سه شنبه 4 شهریور 1399 | 11:08 ق.ظ
فرمانده انتظامی مرودشت:
متروکه شدن کارخانه‌ها امنیت جامعه را برهم می‌زند
متروکه شدن کارخانه‌ها امنیت جامعه را برهم می‌زند   فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت: متروکه شدن کارخانه‌ها و بیکاری کارگران امنیت جامعه را برهم می‌زند و باید در این زمینه کار‌های اصولی و نه برخورد سلبی مدنظر قرار گیرد. فرشید زینلی سه‌شنبه در دیدار رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان مرودشت با وی که به مناسبت هفته دولت برگزار شد،گفت: افزایش […]
 

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت: متروکه شدن کارخانه‌ها و بیکاری کارگران امنیت جامعه را برهم می‌زند و باید در این زمینه کار‌های اصولی و نه برخورد سلبی مدنظر قرار گیرد.

فرشید زینلی سه‌شنبه در دیدار رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان مرودشت با وی که به مناسبت هفته دولت برگزار شد،گفت: افزایش ارتباط بین دستگاه‌ها و خصوصا نیروی انتظامی و اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی موضوع مهمی است که قطعا در راستای کاهش مشکلات امنیتی و همچنین رونق و جهش تولید نقش بسزایی دارد.


زینلی با بیان این مطلب که اگر کارگری از کار بیکار شود بار این مساله به دوش دستگاه انتظامی و قضایی خواهد بود و گفت: فعالیت اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی در حوزه جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی و بازگشایی آنان بسیار مهم و اثرگذار است.
زینلی افزود: دستگاه‌ اجرایی متولی حوزه کار و تولید،مجموعه نیروی انتظامی و قضایی ارتباطات تنگاتنگی با هم دارند که شاید در نگاه اول مشهود نباشد اما کارکنان و کارشناسان این نهادها کاملا از آن مطلع هستند.
وی با اشاره به اینکه بودجه‌های دولتی کاهش و در مقابل توقعات مردم نیز افزایش پیدا کرده گفت: در ابتدای ورودم به شهرستان مرودشت اعلام می کنم که فرای پست و مقام آماده همکاری و تعامل در بالاترین سطح با مجموعه متولی حوزه تولید،کار و کارگری و اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان مرودشت هستم زیرا معتقدم اقدامات موثر این نهاد در نهایت به کاهش پرونده‌های در مجموعه انتظامی و قضایی منجر خواهد شد.
فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت اظهار داشت: شکل گیری آسیب های اجتماعی مخصوصا در حوزه کار و تولید قطعا دامن دستگاه های دیگر از جمله نیروی انتظامی را نیز خواهد گرفت.
وی در ادامه با تاکید بر ملاک عمل بودن نظرات کارشناسی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی در حوزه رفع اختلافات کارگری و کارفرمایی گفت: اداره کار به عنوان مرجع اصلی رفع اختلافات کارگری و کارفرمایی تاکنون عملکرد مطلوبی داشته است.
زینلی اضافه کرد: در شرایط اقتصادی کنونی و همچنین شیوع بیماری کرونا تلاش داریم که برخوردها در حوزه انتظامی سلبی نباشد.

با رویکرد بگیر و ببند به مرودشت نیامدم

وی که در هفته های اخیر مسولیت فرماندهی انتظامی شهرستان مرودشت را پذیرفته ادامه داد: هرگز با رویکرد بگیر و ببند به شهرستان مرودشت نیامدم و به این شهر آمدم تا با تجارب و دانشی که در حوزه انتظامی اندوخته‌ام در این شهرستان خدمتی صادقانه ارائه دهم.
وی مرودشت را جای همدلی دانست و از اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی این شهرستان فعال و مشغول تولید‌اند ابراز خرسندی کرد.
فرمانده انتظامی مرودشت اهالی این منطقه را مردمی با فرهنگ و ریشه دار دانست و گفت: کارخانه های زیادی در سطح این شهرستان فعالند و امسال علیرغم وجود کرونا و مشکلات اقتصادی هنوز شاهد اعتراض، اعتصاب و یا تجمع غیرقانونی در مرودشت نبوده‌ایم که یکی از دلایل اصلی این وضعیت،عملکرد خوب دستگاه‌های متولی این حوزه بوده است.
وی ۲۳ اداره را در حوزه برقراری امنیت دخیل دانست و اظهار داشت: فعالیت همه این دستگاه ها خصوصا اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی در نهایت به برقراری امنیت در حوزه کارگری و تولید منجر خواهد شد.
زینلی افزود: اگر کارخانه‌های این شهرستان مشغول فعالیت هستند این موضوع نشان‌دهنده این است که ادارات مربوطه فعالیت خود را به خوبی انجام داده‌اند.
وی دلیل اغلب مشکلات اجتماعی اعم از خودکشی،فرار از منزل ،دیگر کشی و …. را بیکاری نان آور خانواده و یا مرگ او دانست و بیان کرد: بیکاری هر کارگری علاوه بر مشکلات اعضاء خانواده،باری به دوش دستگاه هایی مانند نیرو انتظامی خواهد گذاشت.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مرودشت همچنین بر انجام تعامل حداکثری با اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی این شهرستان با هدف بیکار نشدن حتی یک سرپرست خانواده تاکید کرد.

همه ارگان‌ها برای کاهش مشکلات جامعه کار و تولید مسئولند
رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی مرودشت نیز در این دیدار ضمن تبریک انتصاب فرماندهی جدید انتظامی این شهرستان،گفت: این آمادگی در جهت همکاری و هم‌افزایی با پلیس برای رفع مشکلات اقتصادی و امنیتی وجود دارد.
محمد ژوبین افزود: مرودشت دومین شهرستان پرجمعیت استان فارس و حوزه انتظامی نیزی یکی از پرکارترین و مهم‌ترین بخش ها است که فعالیت آن بطور مستقیم با آحاد مردم جامعه ارتباط دارد.
وی ادامه داد: این انتظار وجود دارد که با افزایش سطح همکاری‌ها نیروی انتظامی مرودشت پیشگام در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی جامعه کار و تولید ظاهر شود.
وی با بیان این مطلب که اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی با خیل عظیمی از مردم جامعه از بیکاران و صاحبین کسب و کارها گرفته تا کارفرما و کارآفرین ارتباط مستقیم و تنگاتنگی دارد گفت: متاسفانه آسیب‌ها و مشکلاتی دامن گیر جامعه کار و تولید شده که باید همه نهادها با همکاری و تعامل در مسیر کاهش آن قدم بردارند.
رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان مرودشت تاکید کرد: لازم است ارتباط تنگاتنگی در حوزه امور اجتماعی،اتباع خارجی و حوادث و تنش های کارگری بین اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی با نیروی انتظامی برقرار شود تا بتوان شرایط را به نحو درستی مدیریت کرد.
وی تبادل اطلاعات حوزه کارگری و کارفرمایی بین ارگان‌های دولتی متولی و نیروی انتظامی را امر بسیار مهمی دانست و گفت: متاسفانه سیستم بانکی همراهی خوبی با بدنه کار و تولید ندارد به گونه‌ای که اکنون شهرستان مرودشت علیرغم اینکه در حوزه ثبت نام و پرداخت تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا به متقاضیان در رتبه دوم استان بعد از کلانشهر شیراز قرار دارد اما عملا هنوز ۷۰ درصد اعتبارات در این حوزه به متقاضیان پرداخت نشده که بانک‌ها در این زمینه عملکرد مطلوبی ندارند.
وی با تاکید بر اینکه بانک باید در خدمت تولید باشد نه منافع بانکی گفت: در این شرایط اقتصادی حداکثر تلاش خود را انجام خواهیم داد تا کسب و کارهای زیان دیده از کرونا از رونق نیافتند.
شهرستان مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

گزارش از محمد امین افشار پور

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار