تاریخ انتشار: شنبه 25 مرداد 1399 | 12:22 ب.ظ
گیاه دارویی آرتیشو در مرودشت برداشت شد
گیاه دارویی آرتیشو در مرودشت برداشت شد رئیس مرکز جهاد کشاورزی درودزن در مرودشت گفت:۶۰۰۰ متر مربع گیاه دارویی آرتیشو یا کنگر فرنگی که در بخش درودزن در شهرستان مرودشت کشت شده بود به مرحله برداشت رسید. به گزارش سلام مرودشت، عادل امینی  با بیان اینکه این گیاه چند ساله است، افزود:  کشت این گیاه در سال گذشته انجام شده و برداشت […]

رئیس مرکز جهاد کشاورزی درودزن در مرودشت گفت:۶۰۰۰ متر مربع گیاه دارویی آرتیشو یا کنگر فرنگی که در بخش درودزن در شهرستان مرودشت کشت شده بود به مرحله برداشت رسید.

به گزارش سلام مرودشت، عادل امینی  با بیان اینکه این گیاه چند ساله است، افزود:  کشت این گیاه در سال گذشته انجام شده و برداشت نیز  ازمرداد ماه  آغاز شده و هر ۵۰ روزی یکبار طی پنج مرحله انجام می شود.

وی تصریح کرد: پیش بینی می شود تا پایان برداشت بیش از پنج تن آرتیشو برداشت شود.

او گفت: آرتیشو یا کنگر فرنگی گیاهی چند ساله است که اندام های هوایی این گیاه در زمستان بر اثر سرما از بین می روند ولی ریشه ها در خاک باقی مانده و با شروع فصل رشد شاخه های جدید از آن بوجود می آیند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد:  محصول تولیدی  در محل مزرعه خریداری و به منظور استفاده در صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی به شهرستان های مشهد و تهران ارسال می شود.

در مرودشت بیش از ۱۷۰۰ هکتار انواع گیاهان دارویی کشت می شود، آرتیشو، آویشن، بادرنجبویه، ختمی، خاکشیر، زعفران، بابونه، زوفا، مریم گلی، سالویا، گل همیشه بهار، مرزنجوش و اسطوخدوس از لحاظ تولید ازمناسب‌ترین گیاهان دارویی مناسب با اقلیم این شهرستان است./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار