تاریخ انتشار: سه شنبه 31 تیر 1399 | 10:53 ق.ظ
مسئول مکانیزاسیون جهاد کشاورزی مرودشت: محصولات جدید صیفی در پروژه ملی گندم بنیان در مرودشت کشت شد
مسئول مکانیزاسیون جهاد کشاورزی مرودشت: محصولات جدید صیفی در پروژه ملی گندم بنیان در مرودشت کشت شد مسئول مکانیزاسیون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز کشت ارقام و محصولات مختلف صیفی در تناوب با گندم در پروژه ملی گندم بنیان در این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام مرودشت، بیژن دهقان با بیان اینکه هدف از پروژه ملی گندم بنیان کشت محصولات جدید و ارقام مختلف و مقایسه سازگاری آنان است، […]

مسئول مکانیزاسیون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز کشت ارقام و محصولات مختلف صیفی در تناوب با گندم در پروژه ملی گندم بنیان در این شهرستان خبر داد.
به گزارش سلام مرودشت، بیژن دهقان با بیان اینکه هدف از پروژه ملی گندم بنیان کشت محصولات جدید و ارقام مختلف و مقایسه سازگاری آنان است، افزود: در این طرح با پایان برداشت گندم، ارقام مختلف ذرت، سویا، ماش، و کنجد کشت شدند.
او با اشاره به اینکه حداقل بهم خوردگی خاک یکی دیگر از اهداف پروژه ملی گندم بنیان است، تصریح کرد: محصولات مذکور بدون هیچ گونه عملیات زراعی، با دستگاه کشت مستقیم و بروی پشته های بلند و دائمی ودر کاه و کلش گندم کشت شده اند.
کشت ذرت با دستگاه “رایزبد ” در کاه کلش ایستاده گندم از جمله نکات قابل توجه در این طرح است که در سال گذشته نیز نتایج مطلوبی داشته است.
رحیمی با بیان اینکه از ابتدای سال زراعی جاری پروژه ملی گندم بنیان در فاز توسعه قرار گرفته است، ابراز کرد: کشت بروی پشته های بلند در سایر مزارع نیز اجرایی شده و در سطح شهرستان در حال توسعه است.
وی از بهره بردارانی که کشت گندم بروی پشته های بلند و دائمی انجام داده اند خواست، سیستم کشت را برهم نزنند و بدون عملیات خاکورزی با دستگاه کشت مستقیم نسبت به کشت صیفی اقدام کنند.
پروژه گندم بنیان با همکاری مرکز بین المللی گندم در شهرستان مرودشت در حال اجرا است و مقرر شده است در یک دوره پنج ساله یافته های علمی جدید، روش های نوین، بذور و ماشین آلات جدید، تناوب زراعی و کشت های مستقیم در یک سایت آموزشی اجرایی شود و نتایج آن به بقیه بهره برداران در سطوح شهرستانی، استانی و ملی تعمیم داده شود./ روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار