تاریخ انتشار: سه شنبه 31 تیر 1399 | 10:49 ق.ظ
مسئول حراست جهاد کشاورزی مرودشت: هشدار به مالکان استخر های های کشاورزی در مرودشت
مسئول حراست جهاد کشاورزی مرودشت: هشدار به مالکان استخر های های کشاورزی در مرودشت مسئول حراست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: مالکان استخر های کشاورزی باید هر چه سریعتر نسبت به رعایت اقدامات ایمنی در استخر های کشاورزی اقدام کنند و مسئولیت عدم توجه بر عهده مالک استخر است. به گزارش سلام مرودشت، اکبر محمودی اظهار کرد: الزام به حصار کشی برای همه استخر های کشاورزی در دستور […]

مسئول حراست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: مالکان استخر های کشاورزی باید هر چه سریعتر نسبت به رعایت اقدامات ایمنی در استخر های کشاورزی اقدام کنند و مسئولیت عدم توجه بر عهده مالک استخر است.
به گزارش سلام مرودشت، اکبر محمودی اظهار کرد: الزام به حصار کشی برای همه استخر های کشاورزی در دستور کار این مدیریت است از این رو برای مالکان استخر های ذخیره آب که هیچ اقدامی برای ایمن سازی انجام نداده اند اخطار کتبی صادر شده است.
وی با بیان اینکه با تلاش های صورت گرفته و اخطار های صادر شده از سوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان از مجموع ۱۱۵۴ باب استخر بیش از ۶۰۰ استخر حصار کشی و ایمن سازی شده است، افزود: به منظور پیشگیری از از وقوع حوادث دردناک در استخرهای آب مزارع و باغات، اقدامات جدیدی صورت گرفته است.
این مقام مسئول با بیان ضرورت احداث استخر های ذخیره آب به منظور بالابردن بهره وری آب اظهار کرد: استخر هایی که با اعتبارات دولتی و در قالب سیستم آبیاری های نوین احداث می شوند در صورت عدم فنس کشی و نصب تجهیزات حفاظتی، تایید نمی شوند و اعتبار بلاعوض دولتی را دریافت نمی کنند.
محمودی با تاکید بر اینکه شناکردن در استخر های کشاورزی ممنوع است، خاطر نشان کرد: متاسفانه علی رغم توصیه های فراوان و اخطار های صادر شده هنوز هم شاهد حوادثی از جمله غرق شدگی در استخر های ذخیره آب کشاورزی هستیم.
محمودی با تاکید بر اینکه خطر سقوط و غرق شدگی در استخر‌های پلیمری در مقایسه با دیگرپوشش ها بیشتر است افزود: در پوشش‌های ژئو ممبران به دلیل اینکه از جنس پلاستیک هستند احتمال خطر لیز خوردگی و غرق شدن بیشتر است.
بر اساس مصوبات کمیته “جامعه ایمن”، فنس‌کشی، نصب تابلو‌های هشدار دهنده در همه جهات، ایجاد جان پناه در کناره و نصب نردبان‌های شناور در استخرهای کشاورزی ضروری است./ روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار