تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 تیر 1399 | 14:20 ب.ظ
رئیس مرکز جهاد کشاورزی درودزن: ۱۰ هزار تن گندم بذری دربخش درودزن مرودشت تولید شد
رئیس مرکز جهاد کشاورزی درودزن: ۱۰ هزار تن گندم بذری دربخش درودزن مرودشت تولید شد رئیس مرکز جهاد کشاورزی درودزن از پایان برداشت گندم بذری از ۱۵۰۰ هکتار از مزارع گندم این منطقه خبر داد و گفت: ۵۰ % گندم بذری شهرستان مرودشت و ۱۵% گندم بذری استان فارس در منطقه درودزن تولید می شود. به گزارش سلام مرودشت، عادل امینی با بیان اینکه تولید بذر گواهی شده و با […]

رئیس مرکز جهاد کشاورزی درودزن از پایان برداشت گندم بذری از ۱۵۰۰ هکتار از مزارع گندم این منطقه خبر داد و گفت: ۵۰ % گندم بذری شهرستان مرودشت و ۱۵% گندم بذری استان فارس در منطقه درودزن تولید می شود.

به گزارش سلام مرودشت، عادل امینی با بیان اینکه تولید بذر گواهی شده و با خلوص ژنتیکی بالا یکی از مولفه های اصلی موفقیت در تولید گندم است، اظهار کرد: همه برنامه های کاشت، داشت و برداشت گندم بذری با نظارت مستمر کارشناسان مرکز، مدیران پهنه و کارشناسان شرکت های بذری صورت گرفته است.

امینی بیان کرد: گندم بذری تولید شده به مراکز خرید تحت نظارت مرکز تحقیقات کشاورزی استان و بخش خصوصی طرف قرارداد به منظور گذراندن مراحل بوجاری، استانداردسازی، بسته بندی و نصب گواهی سلامت تحویل شده است.

گندم بذری تولید شده پس از بوجاری و ضد عفونی و بسته بندی به منظور مصرف بذر در سال زراعی آینده مورد استفاده قرار می گیرد.
او به پتانسیل بالای بخش درودزن در تولید گندم با کیفیت و مرغوب اشاره و خاطرنشان کرد: زمین های زراعی مسطح، برخورداری از آب با کیفیت و دارا بودن کشاورزان پیشرو از جمله دلایل استقبال از کشت گندم بذری در این منطقه است.
رئیس مرکز جهاد کشاورزی درودزن از کشاورزان خواست به منظور افزایش کمی و کیفی محصول از بذور اصلاح شده و دارای گواهی سلامت مؤسسه ثبت و گواهی بذر استفاده کنند و از بذور عاری از خلوص ژنتیک که عملکرد مناسبی ندارند خوداری کنند./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار