تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 تیر 1399 | 14:17 ب.ظ
پیوند موفق سرشاخه کاری گردو در مرودشت
پیوند موفق سرشاخه کاری گردو در مرودشت پیوند موفق سرشاخه کاری در مرودشت رئیس مرکز جهاد کشاورزی درودزن در مرودشت گفت: طبق بازدید های صورت گرفته طرح سرشاخه کاری گردو که در فروردین ماه در منطقه درودزن اجرا شد،موفقیت آمیز بوده و با اجرای موفق این طرح شاهد افزایش تقاضای باغداران هستیم. به گزارش سلام مرودشت، عادل امینی افزود: با هدف پیشگیری […]

پیوند موفق سرشاخه کاری در مرودشت

رئیس مرکز جهاد کشاورزی درودزن در مرودشت گفت: طبق بازدید های صورت گرفته طرح سرشاخه کاری گردو که در فروردین ماه در منطقه درودزن اجرا شد،موفقیت آمیز بوده و با اجرای موفق این طرح شاهد افزایش تقاضای باغداران هستیم.
به گزارش سلام مرودشت، عادل امینی افزود: با هدف پیشگیری از سرمای دیر رس بهاره،عملیات سرشاخه کاری درختان گردو در روستای های دشتک و حصار که در ارتفاعات این منطقه قرار دارند با استفاده از ارقام دیرگل ده و دیر برگ ده بر روی درختان نامرغوب از نیمه دوم فروردین ماه امسال انجام شد و در این طرح ۳۰۰۰ پیوندک مورد استفاده قرار گرفت.
امینی با بیان اینکه تغییرات اقلیمی موجب شده تا درختان گردو موجود در این منطقه دچار سرمازدگی شوند و محصولات آن‌ها از نظر کمیت و کیفیت دچار نقصان شود، خاطر نشان کرد: اجرای طرح سرشاخه کاری و استفاده از ارقام مقاوم به سرما تنها راه افزایش کمی و کیفی درختان گردو است.
وی به اهمیت تغییر رقم در افزایش عملکرد درختان گردو اشاره کرد و افزود: در انجام عملیات پیوند صرفاً از ارقام و ژنوتیپ‌های برتری که مورد تایید مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان بوده استفاده شده است.
امینی، هدف از عملیات سرشاخه کاری را جایگزینی ارقام کم بازده و حساس با ارقام مقاوم به سرما و آفات و قابلیت بازده اقتصادی بالا اعلام کرد.
وی یادآور شد: پیوندک های تهیه شده برای اجرای این طرح از باغ مادری گردو در آذربایجان غربی تهیه و تامین شده است.

در بخش درودزن ۳۰ هزار اصله درخت گردو وجود دارد که با اجرای طرح سرشاخه کاری و پیوند زنی با ارقام زود بازده و مقاوم به سرما شاهد جهش تولید در این بخش خواهیم بود./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار