تاریخ انتشار: سه شنبه 17 تیر 1399 | 08:00 ق.ظ
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی : ترویج فرهنگ زکات باید در دستور کار قرار گیرد
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی : ترویج فرهنگ زکات باید در دستور کار قرار گیرد مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی و امام جمعه موقت مرودشت گفت: با پرداخت زکات نه تنها نقصی در اموال بوحود نمی آید بلکه موجبات افزایش اموال، رستگاری و عظمت انسان را در پی دارد.به گزارش سلام مرودشت ابراهیم کلانتری در جلسه شورای زکات شهرستان که با حضور مسئولین پهنه های تولیدی برگزار […]


مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی و امام جمعه موقت مرودشت گفت: با پرداخت زکات نه تنها نقصی در اموال بوحود نمی آید بلکه موجبات افزایش اموال، رستگاری و عظمت انسان را در پی دارد.
به گزارش سلام مرودشت ابراهیم کلانتری در جلسه شورای زکات شهرستان که با حضور مسئولین پهنه های تولیدی برگزار شد، با بیان اینکه زکات از فروع دین و پرداخت آن واجب است، اظهار کرد: مسئولین پهنه ها که در ارتباط نزدیک با بهره برداران هستند مسئولیت ترویج و تبلیغ این فرضیه الهی را برعهده دارند.
کلانتری با بیان اینکه ترجمه تحت لفظی زکات رشد و نمو است، خاطرنشان کرد: وقتی که مقداری از اموال خود را در راه خدا پرداخت می کنیم باعث رشد و نمو و افزایش آن می شود.
وی با تاکید بر اینکه با پرداخت زکات نقصی در اموال بوحود نمی آید، ابراز کرد: زکات از ارکان اساسی دین اسلام است و بی توجهی به پرداخت آن بی توجهی به دستورات دین است.
امام جمعه موقت مرودشت با بیان احادیثی از حضرت علی (ع) پیرامون دریافت زکات، به اهمیت پرداخت زکات پرداخت و تصریح کرد: همه ما موظفیم با تبلیغ و ترویج فرهنگ پرداخت زکات، این فریضه واجب فراموش شده را احیا کنیم.
کلانتری با اشاره به برخی مواردی که زکات به آنها تعلق می گیرد، اشاره کرد و افزود: ساخت اماکن عام المنفعه، فقرا، آبادانی مساجد، ساخت جاده، پل، ساخت اماکن آموزشی، پرداخت جهیزیه، هزینه تحصیل ، درمان و … از جمله این موارد هستند.
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی با اشاره به شرایط شیوع بیماری کرونا و ناتوانی برخی افراد در پرداخت مایحتاج زندگی از مودیان خواست تا در صورت امکان از منبع زکات به خانواده های آسیب دیده از کرونا کمک شود.
شیوه بیان عاملین در جذب زکات موثر است
مسئول شورای زکات کمیته امداد شهرستان مرودشت در ادامه جلسه شورای زکات شهرستان افزود: در سال گذشته بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان وجوه زکات خود اعم از واجب، مستحبی و فطریه را به حساب شورای زکات شهرستان پرداخت کردند و وجوه جمع آوری شده در راستای کمک به نیازمندان استفاده شد.
هاشمی با اشاره به نحوه ی جمع آوری زکات از معدیان افزود: به دو روش مستقیم و غیر مستقیم می توان از کشاورزان و دامداران زکات را جمع آوری کرد که در روش مستقیم زکات به صورت نقدی یا جنسی دریافت می شود که زکات نقدی به صورت مستقیم به حساب شورای زکات واریز می شود.

وی با بیان اینکه زکات کالایی جمع آوری شده در سال گذشته شامل گندم، آرد یا برنج بود، تصریح کرد: در روش دریافت غیر مستقیم خود معدیان زکات خود را به فقرا و یا هر جایی که خودشان صلاح می دانند پرداخت می کنند.
وی با بیان اینکه شیوه بیان و گفتار عاملین می تواند در جذب زکات تاثیر گذار باشد افزود:عاملین باید اخلاق اسلامی را مد نظر قرار دهند و از این طریق بنوانند در انجام این فریضه الهی گام مثبتی بردارند.
شهرستان مرودشت قطب تولید گندم در استان فارس محسوب می شود و انتظار می رود با برداشت گندم و جو مقدار قابل توجهی زکات جمع آوری شود.
به نظر فقها زکات به ۹ چیز تعلق می گیرد که شامل گندم، جو، کشمش، خرما، گاو، گوسفند، شتر، طلا و نقره است.
جلسه شورای زکات شهرستان با حضور مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی و امام جمعه موقت شهرستان، مسئول زکات کمیته امداد امام خمینی شهرستان، مدیر جهاد کشاورزی و تعدادی از مسئولین پهنه ها و روسای ادارت در محل جهاد کشاورزی برگزار شد./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار