تاریخ انتشار: سه شنبه 6 خرداد 1399 | 09:58 ق.ظ
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس: مرودشت قطب تولید خاکشیر در استان فارس
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس: مرودشت قطب تولید خاکشیر در استان فارس مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه شهرستان مرودشت با تولید ۶۲.۵درصد کل خاکشیر استان فارس به قطب تولید خاکشیر در استان تبدیل شده است، گفت: محصول تولیدی عاری از هرگونه سموم و کودهای شیمیایی است و می توانیم از این محصول به عنوان محصول گواهی شده نام ببریم‌. به گزارش سلام […]

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه شهرستان مرودشت با تولید ۶۲.۵درصد کل خاکشیر استان فارس به قطب تولید خاکشیر در استان تبدیل شده است، گفت: محصول تولیدی عاری از هرگونه سموم و کودهای شیمیایی است و می توانیم از این محصول به عنوان محصول گواهی شده نام ببریم‌.

به گزارش سلام مرودشت، مجید رضا پاکاری افزود: از میزان ۴۸۰۰ هکتار سطح زیر کشت خاکشیر در استان فارس، شهرستان مرودشت با کشت ۳۰۰۰ هکتار خاکشیر، مقام اول تولید این محصول را داراست.
پاکاری با بیان اینکه کشت و برداشت مکانیزه گیاهان دارویی در مرودشت رو به افزایش است، تصریح کرد: در سال جاری علاوه بر کشت مکانیزه خاکشیر، ۳۵ هکتار زیره سبز نیز صورت مکانیزه و به روش مستقیم کشت شده است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به کشت ۳۳۰۰ هکتاری انواع گیاهان دارویی در مرودشت، بر تشکیل زنجیره تولید گیاهان دارویی، شامل تولید، بسته بندی، فروش و صادرات این محصولات تاکید کرد.
این مقام مسئول با بیان اینکه علاوه بر کمیت کشت گیاهان دارویی، کیفیت نیز مد نظر است، یادآور شد: در سال جهش تولید با استفاده از ریز مغذی ها به افزایش کمی و کیفی گیاهان دارویی دست خواهیم یافت.
پاکاری به کشت گیاهان دارویی به صورت منطقه ای نیز اشاره و خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته به دنبال گسترش کشت گیاهان دارویی به مناطق مختلف شهرستان هستیم .

کشت و برداشت مکانیزه گیاهان دارویی در دستور کار است

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس اظهار با اشاره به اینکه در سال جهش تولید کاهش هزینه تولید نیز مد نظر هست ، ابراز کرد: با مکانیزه کردن کشت و برداشت گیاهان دارویی هزینه تولید را کاهش و رغبت کشاورزان برای کشت گیاهان دارویی افرایش خواهد یافت.
پاکاری با تاکید بر اینکه کشت مکانیزه کاهش هزینه کارگری را در پی خواهد داشت یادآور شد: کاشت بذری و مکانیزه گیاهان دارویی کاهش مصرف بذر و یکنواختی مزرعه را در پی خواهد داشت./روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار