تاریخ انتشار: سه شنبه 6 خرداد 1399 | 09:53 ق.ظ
برای نخستین بار در فارس؛ آغاز به کار پیشرفته ترین کمباین برداشت غلات ریزدانه در مرودشت
برای نخستین بار در فارس؛ آغاز به کار پیشرفته ترین کمباین برداشت غلات ریزدانه در مرودشت   رئیس اداره فن آوری های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: این کمباین از جدیدترین و بزرگترین مدل های کمباین است که علاوه بر غلات ریز دانه قابلیت برداشت ۲۹ محصول را داراست. به گزارش سلام مرودشت، علیرضا پرویزی با بیان اینکه کمباین مذکور جز بزرگترین کمباین های موجود در کشور است، اظهار کرد: […]

 

رئیس اداره فن آوری های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: این کمباین از جدیدترین و بزرگترین مدل های کمباین است که علاوه بر غلات ریز دانه قابلیت برداشت ۲۹ محصول را داراست.

به گزارش سلام مرودشت، علیرضا پرویزی با بیان اینکه کمباین مذکور جز بزرگترین کمباین های موجود در کشور است، اظهار کرد: کمباین Claas Lexion 570 دارای انبار ۱۱تن است و در حال حاظر برای برداشت خاکشیر به کار گرفته شده است. پرویزی با بیان اینکه یک مدل دیگر کمباین کلاس متعلق به سازمان جهاد کشاورزی نیز از قبل موجود است، تصریح کرد: پلاتفرم این کمباین هشت متر است که این خصوصیت، مدل فوق را از انواع مدل های مشابه متمایز کرده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه کمباین مذکور قابلیت برداشت محصول تا رطوبت ۳۰ درصد را نیز دارد، تصریح کرد: سیستم کمباین به صورت کاملا دیجیتال کار می کند و خود کمباین بر اساس میزان رطوبت، تنظیمات موجود از جمله الک های بالا و پایین، زیر سیلندری و..را بر اساس رطوبت محصول انجام می دهد.

رئیس اداره فناوری های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی فارس با تاکید بر اینکه میزان ضایعات در این مدل کمباین بسیار پایین است، یادآورشد: درصد ضایعات در قسمت های مختلف و در قسمت انتهایی کمباین قابل اندازه گیری است.
وی، کارایی بسیار بالا به دلیل دارا بودن پلاتفرم بزرگ، قابلیت برداشت انواع غلات، کاهش زمان برداشت، کاهش هزینه برداشت در گیاهان دارویی ریز دانه خصوصا خاکشیر، و سایر ریز دانه ها، شرایط بسیار مطلوب کابین راننده در شرایط مختلف آب و هوایی و … را از خصوصیات بارز این مدل کمباین عنوان کرد./روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار