تاریخ انتشار: چهارشنبه 31 اردیبهشت 1399 | 10:55 ق.ظ
فرماندار ویژه مرودشت: اجازه نمیدهیم حق هیچ کشاورزی تضییع شود
فرماندار ویژه مرودشت: اجازه نمیدهیم حق هیچ کشاورزی تضییع شود کارگروه کشاورزی شهرستان مرودشت تشکیل جلسه داد. به گزارش سلام مرودشت، کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی با دستور کار برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت برداشت و خرید غله به ریاست فرماندار ویژه مرودشت برگزار شد. رهام پیکری معاون استاندار و فرماندار ویژه مرودشت، با بیان اینکه متاسفانه سال قبل بخشی از گندم به خارج از […]

کارگروه کشاورزی شهرستان مرودشت تشکیل جلسه داد.
به گزارش سلام مرودشت، کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی با دستور کار برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت برداشت و خرید غله به ریاست فرماندار ویژه مرودشت برگزار شد.
رهام پیکری معاون استاندار و فرماندار ویژه مرودشت، با بیان اینکه متاسفانه سال قبل بخشی از گندم به خارج از کشور قاچاق می‌شد بر اهمیت نظارت و تعیین و ابلاغ دستورالعمل های لازم به منظور جلوگیری و مقابله با قاچاق گندم تاکید کرد. وی اذعان داشت: وجود سامانه سیفاد۲ جهت ثبت خرید توافقی گندم، توسط عاملین مجاز، می‌تواند تاثیر بسیاری در ساماندهی و جلوگیری از بروز تخلف در خرید گندم داشته باشد. رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان با اشاره به آتش زدن کاه و کلش توسط کشاورزان گفت: علاوه بر برخورد قاطع با افرادی که اقدام به آتش زدن کاه و کلش می‌کنند باید با راه اندازی کارخانه های جمع آوری کاه و کلش و تبدیل آن به کود، کشاورزان را ترغیب به فروش آن کرد چرا که آتش زدن کاه و کلش علاوه بر خطراتی که برای محصولات کشاورزی و ایجاد آتش سوزی در مزارع و همچنین سلامت شهروندان دارد آلودگی بسیاری را ایجاد می‌کند. نماینده عالی دولت در شهرستان اظهار داشت: همانند سالهای گذشته بر فعالیت مراکز خرید و به خصوص فرآیند افت زنی نظارت مداوم خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم حق هیچ کشاورزی تضییع نشود.
گفتنی است در شهرستان مرودشت بیش از صد هزار هکتار از مزارع، تحت کشت گندم، جو و کلزا می باشد.
شایان ذکر است در سطح شهرستان، هفت مرکز خرید تعاونی روستایی و پنج مرکز خرید تعاونی تولیدی، جهت خرید تضمینی گندم و دو مرکز دیگر تعاونی روستایی جهت خرید توافقی گندم آماده فعالیت می‌باشند.
گفتنی است در این جلسه در خصوص مواردی مانند تشکیل کمیته نرخ‌گذاری قیمت حمل گندم و جو در مراکز خرید، ساعات کار مراکز، نحوه خروج گندم از شهرستان و ساز و کارهای آن، ساماندهی بخش خصوصی، نظارت در امر افت زنی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی جهت پیشگیری و مهار آتش سوزی با حضور کشاورزان و دهیاران و تشکیل اکیپ‌های بازرسی جهت برخورد با متخلفین در امر آتش سوزی کاه و کلش در مزارع تصمیم‌گیری شد./روابط عمومی فرمانداری

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار