تاریخ انتشار: شنبه 13 اردیبهشت 1399 | 12:22 ب.ظ
مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مرودشت: سرشاخه کاری هزار اصله درخت گردو در مرودشت
مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مرودشت: سرشاخه کاری هزار اصله درخت گردو در مرودشت مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به سرشاخه کاری و جوان سازی هزار اصله درخت گردو در شهرستان مرودشت گفت: این عملیات در سطح ده هکتار و در مناطق مختلف شهرستان انجام شده است. به گزارش سلام مرودشت، سمیه کارگر اظهار کرد: سرشاخه کاری از دهه اول فروردین در مناطق دشتک، حصار […]

مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با اشاره به سرشاخه کاری و جوان سازی هزار اصله درخت گردو در شهرستان مرودشت گفت: این عملیات در سطح ده هکتار و در مناطق مختلف شهرستان انجام شده است.
به گزارش سلام مرودشت، سمیه کارگر اظهار کرد: سرشاخه کاری از دهه اول فروردین در مناطق دشتک، حصار و کندازی از توابع این شهرستان آغاز شده و تا دهه دوم اردیبهشت ماه درسایر نقاط شهرستان به پایان می رسد.
او گفت: برای این منظور ۴۰۰۰ چشمه پیوندک از ارقام پدرو، فرانکت و چندلر به کار رفته است.
کارگر با بیان اینکه پیوندک دو رقم جمال و z که از نیریز تهیه شده اند و رقم چندلر که از باغ نمونه این شهرستان جمع اوری شده است، هرسه در شرایط یکسان و مشابه در یک سردخانه نگهداری شده اند افزود: باز شدن جوانه ها در پیوندکهای ارقام جمال و۶۰ z نشان می دهد این ارقام تناسب کمی با اقلیم این شهرستان داشته و با توجه به بروز سرمای دیررس بهاره در برخی نقاط استفاده از این ارقام در سال های بعد کمتر توصیه می شود.
این کارشناس با تاکید بر اینکه رقم جمال و z60 برای مناطق با ارتفاع ۲۰۰۰ متر و بالاتر مناسب است، تصریح کرد: رقم چندلر از لحاظ ارتفاع و وضعیت آب و هوایی تناسب بیشتری با اقلیم شهرستان دارد و می توان به میزان بیشتری روی این رقم برنامه ریزی کرد.
وی هدف از عملیات سرشاخه کاری را جایگزینی ارقام کم بازده و حساس با ارقام مقاوم به سرما و آفات و قابلیت بازده اقتصادی بالا عنوان کرد./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار