تاریخ انتشار: سه شنبه 9 اردیبهشت 1399 | 11:28 ق.ظ
کاشت بهاره ذرت علوفه ای در مرودشت آغاز شد
کاشت بهاره ذرت علوفه ای در مرودشت آغاز شد کاشت بهاره ذرت علوفه ای در مرودشت آغاز ش کارشناس تولیدات گیاهی مرکز جهاد کشاورزی نقش رستم در مرودشت از کشت یکصد هکتار ذرت علوفه ای بهاره در این منطقه خبر داد و گفت: پیش بینی می شود بیش از ۶۰۰۰ تن ذرت علوفه ای زود هنگام تولیدل شود. به گزارش سلام مرودشت، محمد رضا […]

کاشت بهاره ذرت علوفه ای در مرودشت آغاز ش
کارشناس تولیدات گیاهی مرکز جهاد کشاورزی نقش رستم در مرودشت از کشت یکصد هکتار ذرت علوفه ای بهاره در این منطقه خبر داد و گفت: پیش بینی می شود بیش از ۶۰۰۰ تن ذرت علوفه ای زود هنگام تولیدل شود.
به گزارش سلام مرودشت، محمد رضا امیری با بیان اینکه کشت مرسوم ذرت در منطقه اوایل تیر و برداشت مرسوم نیز از اواخر شهریور تا اواخر مهر ماه است، اظهار کرد: کاشت بهاره ذرت در اوایل اردیبهشت ماه انجام می شود و در اوایل تابستان نیز برداشت می شود.
امیری، مزایای کشت ذرت بهاره را کنترل علف های هرز سبز شده با باران طی دوره نکاشت پاییز و زمستان با عملیات زراعی، مدیریت کاربرد علف کش ها، استفاده از نزولات جوی بهاره و سبز شدن محصول با آب باران ، استفاده از آب ذخیره ای خاک، تولید علوفه با کیفیت در اوایل تابستان عنوان کرد .
او بیان کرد: بلافاصله پس از برداشت کشت اول، بدون هیچگونه عملیات خاک ورزی می توان کشت دوم ذرت را نیز انجام داد.
امیری گفت: کشت ذرت با این روش در اراضی خرد باعث بالا رفتن بهره وری از زمین توسط کشاورزان و کسب درآمد بهینه خواهد شد.
این کارشناس تصریح کرد: ذرت علوفه‌ای تولید شده جهت مصرف در گاوداری‌های منطقه، مصرف در سطح شهرستان وشهرستان‌های همجوار حمل وبارگیری می‌شود./روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار