تاریخ انتشار: سه شنبه 19 فروردین 1399 | 08:54 ق.ظ
اصلاح و واکاری باغ های زیتون در مرودشت
سمیه عیدی
اصلاح و واکاری باغ های زیتون در مرودشت معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از اصلاح و هرس درختان زیتون در بیش از ۶۰ هکتار از باغ های زیتون این شهرستان خبر داد. به گزارش سلام مرودشت ، عزیز رحیمی گفت: در این طرح ۱۰ هکتار باغ زیتون توسط گروه هرس و پیمانکار بخش باغبانی سازمان جهاد کشاورزی به مدت چهار […]

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از اصلاح و هرس درختان زیتون در بیش از ۶۰ هکتار از باغ های زیتون این شهرستان خبر داد.

به گزارش سلام مرودشت ، عزیز رحیمی گفت: در این طرح ۱۰ هکتار باغ زیتون توسط گروه هرس و پیمانکار بخش باغبانی سازمان جهاد کشاورزی به مدت چهار روز هرس و اصلاح شد.

او افزود :  دراسفند ماه سال گذشته نیز ۵۰ هکتار از باغ های زیتون شهرستان با مشارکت باغ داران اصلاح و واکاری شد.

رحیمی، هدف از این طرح را حذف پاجوش های قدیمی و کم بارده، افزایش تهویه و نوردهی در داخل درختان، افزایش کمی و کیفی محصول عنوان کرد.

او افزود: در این طرح درختانی که بدلیل بالا رفتن سن فیزیولوژیک و وجود ارقام نامرغوب روغنی و کنسروی از عملکرد مطلوبی برخوردار نبوده اند،اصلاح شده اند.
معاون رئیس سازمان جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: دراین عملیات برای بیش از ۱۰۰ کارگر به صورت موقت اشتغال زایی ایجاد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت ابراز کرد: بعد از پایان هرس، باغ های زیتون توسط کارشناسان بازدید و صحت عملیات تایید شد.

رحیمی با بیان اینکه درشهرستان مرودشت ۱۵۵ هکتارباغ زیتون وجود دارد، اظهار کرد: متوسط عملکرد باغات زیتون مرودشت حدود سه تن در هکتار است در این طرح افزایش عملکرد به پنج تن درباغ‌های شهرستان در دستور کار قرار دارد./ روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار