تاریخ انتشار: شنبه 27 خرداد 1402 | 09:17 ق.ظ
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس،
افزایش ۱۷ درصدی توزیع کودهای شیمیائی در استان فارس
افزایش ۱۷ درصدی توزیع کودهای شیمیائی در استان فارس به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس؛  مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس از افزایش ۱۷ درصدی توزیع انواع کودهای شیمیائی بین کشاورزان استان فارس خبر داد و افزود : در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۲۴۰۰۰ تن انواع کودهای شیمیائی ازته ، فسفاته  و پتاسه […]

به گزارش سلام مرودشت و به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس؛ 

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس از افزایش ۱۷ درصدی توزیع انواع کودهای شیمیائی بین کشاورزان استان فارس خبر داد و افزود : در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۲۴۰۰۰ تن انواع کودهای شیمیائی ازته ، فسفاته  و پتاسه در استان فارس توزیع گردید که نسبت به سال ۱۴۰۰ شاهد افزایشی معادل ۳۳۰۰۰ تن بوده است.

     حمید ابراهیمی زاده با اشاره به تدارک مناسبی که سال گذشته برای کودهای شیمیائی مورد نیاز کشاورزان استان صورت پذیرفت اظهار داشت : در سال گذشته ۱۹۵۰۰۰ تن کود ازته ، ۲۳۰۰۰ تن کود فسفاته و ۶۰۰۰ تن کود پتاسه در استان توزیع شد که به ترتیب ۱۱ ، ۱۰۵ و ۲۴ درصد نسبت به سال قبل تر افزایش داشته است.

     ابراهیمی زاده با برشمردن آمارهای فوق گفت : با توجه به ضرورت مصرف متعادل کودهای شیمیائی به منظور افزایش عملکرد در واحد سطح ، شاهد جهش مناسبی در توزیع و مصرف کودهای پایه فسفاته و پتاسه به همراه کودهای ازته بودیم که در کنار سایر عوامل مؤثر در تولید ، افزایش عملکرد و بهره وری بیشتر در تولید محصولات اساسی کشاورزی را در سال زراعی جاری نوید می دهد.

    مدیر شعبه فارس در پایان گفت: مقادیر کود توزیعی در استان توسط بیش از ۳۵۰ کارگزاری فعال شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در اقصی نقاط استان تحویل کشاورزان و بهره برداران عزیز گریده است. در حال حاضر توزیع کودهای شیمیائی جهت استفاده در کشت های بهاره و ذخیره سازی آنها به منظور استفاده در کشت پائیزه استان در دست اقدام است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار