تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 بهمن 1401 | 09:37 ق.ظ
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزري؛
برنامه‌ای برای افزایش قیمت کودهای یارانه‌ای در سال آینده نداریم
برنامه‌ای برای افزایش قیمت کودهای یارانه‌ای در سال آینده نداریم به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی  حمید رسولی مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: در سال جاری قیمت کودهای یارانه‌ای را نه تنها افزایش ندادیم بلکه قیمت‌ها به طور میانگین ۴۵ درصد هم کاهش یافت. وی افزود: کاهش قیمت […]

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی

 حمید رسولی مدیر عامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: در سال جاری قیمت کودهای یارانه‌ای را نه تنها افزایش ندادیم بلکه قیمت‌ها به طور میانگین ۴۵ درصد هم کاهش یافت.

وی افزود: کاهش قیمت کودهای یارانه‌ای تا ابتدای مهرماه امسال ادامه یافت و به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای، قیمت‌ها به سال قبل باز گشت.

رسولی اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی با اجرای طرح‌هایی مانند کشت قراردادی و الگوی کشت به دنبال کاهش فشار بر کشاورزان است.

وی با بیان این که طی یک سال گذشته چهار پروژه کشت قراردادی توسط وزارت جهاد کشاورزی کلید خورده و کودهای این کشت‌ها تامین شده است، تصریح کرد: نخستین پروژه کشت قراردادی گندم در سال گذشته با مجری‌گری شرکت بازرگانی دولتی ایران در سطح ۲۵۰ هزار هکتار اجرا شد و ما ۱۰۰ درصد کودهای فسفاته و پتاسه مورد نیاز آن پروژه را به میزان ۷۰ هزار تن تامین کردیم.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ادامه داد: در دومین پروژه کشت قراردادی گندم با سازمان مرکزی تعاون روستایی، تمام نیازهای کود ازته، فسفاته و پتاسه بالغ بر ۱۲ هزار تن از سوی این شرکت تامین شد.

وی با اشاره به کشت قراردادی برنج گفت: در این پروژه علاوه بر تامین کامل کودهای مورد نیاز، سایر نهاده‌ها را مانند بذر و سموم داخلی تامین کردیم و در اختیار کشاورزان قرار دادیم.

رسولی به چهارمین پروژه کشت قراردادی گندم در سال جاری در سطح دو میلیون هکتار اراضی آبی اشاره کرد و ابراز داشت: این پروژه در جریان است و در حال تامین کود مورد نیاز این پروژه هستیم.

وی با بیان این که مواد اولیه ۲۷ کارخانه تولیدکننده کود در شرایط تحریم، از سوی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی وارد و تامین شده است، تصریح کرد: واردات مواد اولیه برای تولید کود در داخل با ارز نیمایی انجام می‌شود.

مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی در همین حال افزود: اگر بخش خصوصی در تامین مواد اولیه برای تولید کود مشکلی داشته باشد، ما آن را انجام می‌دهیم.

وی اذعان داشت: این شرکت مسوولیت حاکمیتی در تامین غذای مردم دارد و از این رو ما نقش اصلی را در تامین به موقع کودهای کشاورزی ایفا می‌کنیم.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
تابناك وب
محل كد آمار